Článek
„Původně jsme pro rok 2019 počítali se ziskem jen zhruba 200 milionů korun. Nakonec jsme ho ale museli ještě několikrát navyšovat,“ cituje deník generálního ředitele firmy Pavla Lazara. Firma tak během roku musela přijmout zhruba 70 zaměstnanců.
Tatra Trucks má přes 1000 zaměstnanců, dalších více než 600 lidí pracuje v dceřiné firmě Tatra Metalurgie. Tržby vzrostly díky vyšší výrobě. Lazar už dříve uvedl, že Tatra loni vyrobila 1183 vozidel a prodala jich zhruba o stovku víc.
V roce 2018 automobilka vyrobila 790 aut a prodala jich 841. V letošním roce chce Tatra vyrobit zhruba stejně aut jako loni, řekl Lazar v polovině ledna pro Mladou frontu Dnes (MfD).
Tři čtvrtiny nákladních aut směřovaly do zahraničí. „Výroba pro civilní sektor a pro speciál, který kromě armády zahrnuje například i hasiče, byla loni zhruba půl na půl. Tento podíl chceme udržet,“ uvedl Lazar pro HN. U speciálních vozů je složitější vývoj a výroba, jsou zde ale podle šéfa firmy nejvyšší marže.
Většinovým vlastníkem Tatry je Czechoslovak Group podnikatele Michala Strnada.