Článek
Město vydává manuál Estetika Kopřivnice, jenž má sloužit jako soubor doporučení pro firmy, které se například rozhodují o barevnosti fasády nebo formách reklamy. „Vizuální smog nepůsobí čistě a snižuje atraktivitu místa pro občany, turisty i obchodníky. Také z hlediska komunikace se zákazníky postrádá přemíra reklamy smysl, neboť spíše rozptyluje a odpuzuje,“ uvedl vedoucí kopřivnického oddělení architektury Václav Kocián.
V manuálu jsou uvedeny příklady dobré praxe a základní pravidla, kterými je dobré se řídit. Město chce jít příkladem a těmito pravidly se bude řídit u svého majetku.
„Mnoho lidí by naši radu přivítalo, a právě na tuto skupinu cílíme. Už se na nás obrátilo několik místních podnikatelů, kteří s námi konzultovali vizuální stránku svých provozoven,“ uvedl architekt.
Město plánuje schůzku s majiteli provozoven, kterých se dotkne chystaná rekonstrukce kopřivnického centra. „Má-li Kopřivnice skutečně kultivovat veřejný prostor, musí jít revitalizace centrální zóny ruku v ruce s eliminací vizuálního smogu na okolních objektech,“ uvedl Kocián.