Hlavní obsah

Kontroverzní uzavírka Smetanova nábřeží? Osvědčila se, říká náměstek

Foto: Tomáš Svoboda, Seznam Zprávy

Posezení u kolejí.

Pražský magistrát prodloužil do konce roku zákaz průjezdu aut na části Smetanova nábřeží ve směru od Národního divadla.

Článek

Primátorův náměstek pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě) řekl, že omezení se osvědčilo zejména zvýšením plynulosti tramvajového provozu a bezpečnosti. Magistrát podle něj plánuje na obou březích Vltavy další úpravy, které mají provoz tramvají dále zlepšit. Na prodloužení uzavírky dnes upozornil Radiožurnál.

Omezení začalo platit 23. května a původně mělo skončit dnes. Týká se zhruba stometrového úseku ve směru od křižovatky s Národní ulicí, na části vozovky tam vznikly předzahrádky restaurací.

Opatření vyvolalo kritiku ze strany opozičních ODS a ANO a také vedení Prahy 1, které si stěžovalo, že s ním krok nebyl projednán.

Například starosta Prahy 1 Petr Hejma odeslal dopis primátorovi Prahy Zdeňku Hřibovi, v němž uzavírku označuje za absolutně nevhodnou pro centrum metropole, a žádá její zrušení. „Opatření nebylo s vedením městské části projednáno a má negativní vliv na kvalitu života občanů žijících v bezprostředním okolí a zároveň absolutně nevhodným provedením nerespektuje charakter místa,“ uvedl Hejma (STAN). Černožluté zábrany, které radnice Prahy 1 přirovnala k protiteroristickým zábranám, později zmizely.

Scheinherr dnes řekl, že opatření bylo prodlouženo zatím do konce roku. „Už na počátku jsme oznámili, že pilotně bude platit do konce září, ale pokud se osvědčí, tak bude pokračovat dále,“ řekl. To se podle něj stalo. „Opatření znamenalo celkový přínos k plynulosti a bezpečnosti dopravy,“ uvedl.

Na křižovatce s Národní se podle něj zlepšila bezpečnost pohybu chodců, protože dříve vznikaly nebezpečné situace v důsledku odbočování aut z mostu Legií doleva na nábřeží. Stejně tak odbočování způsobovalo kolony, kdy auta čekala v křižovatce a brzdila auta a tramvaje pokračující z mostu rovně. „Jezdí tam páteřní tramvajové linky, které přepraví v jednom směru 35 000 lidí denně. Tyto tramvaje přestaly mít ve špičkách zpoždění a navíc se nám podařilo na Smetanově nábřeží zkrátit v každém směru jízdu tramvají o jednu minutu,“ dodal.

Město plánuje také úpravy tramvajové infrastruktury na obou stranách řeky. Má podle náměstka požádáno o stavební povolení k vytvoření nové zastávky Karlovy lázně na Smetanově nábřeží mezi zastávkami Národní divadlo a Staroměstská. Měla by vzniknout v příštím roce. Nová zastávka se plánuje také u Žofína ve směru k divadlu. Na podzim pak magistrát podle náměstka plánuje rozšířit tramvajové ostrůvky na zastávce Malostranská, které neodpovídají normám. Ostrůvek se má rozšířit také na Staroměstské ve směru z centra.

Doporučované