Článek
„Je to jedna z novinek, kterou pošta chystá – samoobslužné kiosky. V zahraničí to funguje, ty technologie dnes dostupné jsou,” vysvětluje v pořadu Byznys zblízka generální ředitel pošty Roman Knap s tím, že samoobslužné zóny mají být využívány i pro základní rychlé služby – například odeslání dopisů.
„Musí to být moderní, musí to být intuitivní. Už to nemůže být svařená krabice s obrazovkou, ve které se nikdo není schopen zorientovat, jak to má obsloužit,“ dodává Knap s tím, že i když se v minulosti podobná služba příliš neosvědčila, dnes jsou technologie i doba zcela jiné.
Pošta bude samoobslužné zóny nejprve testovat. Na větších pobočkách, kde jsou větší fronty, větší poptávka po základních službách a také zákazníci, kteří jsou otevřenější moderním technologiím. Důležité podle Knapa je zjistit, zda služba přinese poště také pozitivní finanční efekt.
„Je to nějaká investice, stojí to spoustu peněz, ale ve chvíli, kdy to máte na pobočce, která je plná otevřených okének, tak vám to finanční efekt nepřinese. Ono to možná zrychlí fronty, zjednoduší obsluhu zákazníků na poštách, zvýší jejich spokojenost, ale ten finanční efekt tam není. Proto to musíme zvažovat, počítat, “ dodává Knap.