Hlavní obsah

Koloběžky Lime jsou mrtvé. Do Prahy přicházejí elektrokola Bolt

V Praze ode dneška jezdí sdílená kola Bolt. Dopadnou líp než kontroverzní koloběžky?Video: Markéta Bidrmanová

Zelené koloběžky Lime koronakrize z Prahy vyhnala. Ode dneška parkují v ulicích sdílená elektrokola Bolt. „Praha je kopcovitá, na elektrokole vyjedete na Žižkov i na Hradčany jedna báseň,“ říká Martin Zajíc z Boltu.

Článek

Je chytré právě teď spouštět jakýkoliv sdílený byznys, když si lidé kvůli hygieně svůj prostor spíše chrání? A když Praha je téměř bez turistů? „Už první vlna koronakrize ukázala, že lidé sdílené koloběžky a kola hodně využívali. Pravděpodobně i kvůli tomu, že nechtěli jezdit MHD. Věříme, že naše kola si své uživatele najdou,“ tvrdí Zajíc. Ve městě jich brzy bude 600.

Na turisty Bolt nespoléhá. Službu postaví na lidech, kteří už teď využívají jeho aplikaci. Přes ni lze objednat taxi i dovoz jídla. V Olomouci, Boskovicích a nejnověji i Pardubicích půjčuje Bolt elektrické koloběžky. S elektrokoly bude Praha první. Nejen v republice, ale i ve střední a východní Evropě.

Na zelenobílé „lajmy“ Pražané nadávali, protože se občas válely tam, kde z nich lidé sestoupili. S elektrokoly Boltu mimo zóny parkovat vůbec nepůjde. Kdo bude mimo rádius parkovací stanice, neuvidí v aplikaci ikonu ukončit jízdu. A cena stále poběží. Za prvních pět minut jízdy cyklista zaplatí 5 Kč za minutu, následně po čtyřech korunách za minutu. Pojede-li do práce půl hodiny, přijde ho jízda na 125 korun.

Na kole by se měli vystřídat dva až čtyři uživatelé za den. „Asi to nějak moc nezmění. Ale v rámci Green Plan kompenzujeme veškerou uhlíkovou stopu, kterou produkujeme,“ říká Zajíc z Boltu.

Výměnu baterie v kole obstará přímo na ulici servisní tým společnosti, který se po městě bude pohybovat v autech na elektrický a LPG pohon. Na jedno dobití ujede kolo až 65 km.

Doporučované