Článek
Andrej Babiš v kšiltovce s nápisem „Silné Česko“. Herečka Eva Holubová píšící na tabuli nápis „brexit“. Nebo babička oznamující, že vnoučata nedostanou štrúdl, pokud nepůjdou k volbám a nevhodí hlas Pirátům.
Takhle vypadají videa, kterými se strany snaží nalákat voliče, aby zrovna je podpořili hlasem ve volbách do Evropského parlamentu. Kromě motivů se spoty liší i cenou, kterou za ně politici tvůrcům zaplatili.
Video inspirované Čechy oblíbeným filmem Pelíšky vyšlo koalici TOP 09 a Starostů podle transparentního účtu dohromady na 356 950 korun.
Sociální demokracie sáhla do kapsy o poznání hlouběji. 2 467 190 korun. To je částka, kterou ČSSD zaplatila společnosti Kristián. Ta Lidovému domu dodala videa v balíčku spolu s dalšími grafickými materiály, mediálním plánem a inzercí.
Na kolik vyšly kšiltovky, stejně jako kolik hnutí ANO zaplatilo za propagační video, zatím není zveřejněno. Transparentní účet hnutí ANO moc položek neobsahuje. Jedna z mála částek, kterou je možné najít, je platba firmě Calmia Planet ve výši 1 089 000 korun. Jejím vlastníkem je Petr Topinka, který měl v minulosti v hnutí ANO na starosti volební slogany a podle portálu Neovlivní.cz stojí třeba za známým heslem hnutí „Ano, bude líp“.
Přemlouvání vnuka a vnučky stálo Piráty 62 000 korun. Z transparentního účtu lze vyčíst detaily. Za líčení zaplatili Piráti 4000 korun, za občerstvení štábu 775 korun.
Částku za volební spot zveřejnili i lidovci. Ti za propagaci svého lídra do Evropského parlamentu zaplatili 200 000 korun. Stejně jako zatím i komunisté.
Součástí kampaní je i focení kandidátů. Za to dalo například hnutí SPD 30 000 korun. ODS zaplatila hned několika fotografům dohromady 69 260 korun.
Jak vypadají nejzajímavější části volebních spotů? Podívejte se na reportáž na začátku článku.