Článek
Krajské volby budou za šest týdnů, ale už nyní účty jednotlivých stran a hnutí dokládají, komu platí mnohdy i milionové částky za práci na letošní kampani.
Jak je známo, třeba hnutí ANO premiéra Andreje Babiše má dlouhodobě na tuto práci několikačlenný tým.
Je v něm Marek Prchal - autor příspěvků, které premiér zveřejňuje na svém Facebooku a Twitteru. Právě o něm Babiš prohlásil, že je „génius sociálních sítí“.
Za online poradenství během krajské kampaně Prchalovi zatím ANO zaplatilo 500 tisíc korun.
Dalších více než 2,04 milionu odeslalo hnutí podle svého transparetního účtu firmě Calmia Planet. Jejím vlastníkem je Petr Topinka, který má v hnutí na starosti třeba volební slogany.
Částku 340 tisíc korun pak Babišovo ANO zaplatilo společnosti Amita Consulting. Na jejím dřívějším sídle ve městě Stafford v USA uvádí své bydliště Čechoameričan Alexander Braun. Oproti kampani před komunálními volbami v roce 2018 však na seznamu zatím chybí firma PR Laboratory patřící Marku Hančovi.
Na otázku, za co Prchal, Topinka a Braun konkrétně zmíněné peníze dostali, pak hlavní manažer ANO a poslanec tohoto hnutí Jan Richter odpověděl: „Překvapivě za práci na kampani.“
Další vládní strana - ČSSD - zaplatila zatím nejvyšší částku společnosti Kristián. Jde o více než 1,8 milionu korun. Kampaň připravuje pro sociální demokracii ve Středočeském kraji, kde je lídrem Robin Povšík, který je také náměstkem na Ministerstvu práce a sociálních věcí.
Povšík uvedl, že se společností Kristián spolupracují ve středních Čechách dlouhodobě a jsou s ní spokojeni.
„Agentura pro nás zabezpečuje komplexní služby v rámci letošní kampaně,“ doplnil Povšík. Na svém Facebooku prezentuje například videa, na nichž jezdí s autem Škoda 110 R po Středočeském kraji.
Podle transparentního účtu pak ODS zaplatila zatím nejvyšší částku společnosti MediaTEN. Firma, které strana uhradila necelých 1,6 milionu, připravuje kampaň ve Zlínském kraji.
Jak uvedl mluvčí ODS Václav Smolka, s MediaTEN spolupracují zlínští občanští demokraté dlouhodobě.
„Rozpočet krajské volební kampaně ODS ve Zlínském kraji je 2,5 milionu korun. Výdajově se jedná o veškerý outdoor, on-line, tisky, distribuci tiskovin, přípravu i realizaci,“ dodal Smolka.
Hnutí Starostové pak na kampaň využívají firmu BeefBrothers. Zatím jí zaplatili 1,33 milionu korun.
Téměř tři miliony korun pak Trikolóra uhradila společnosti CAN Media. „Kampaň si děláme sami, tuto firmu jsme využili na výhodnější nákup mediálního prostoru,“ uvedla mluvčí hnutí Ivana Kerlesová.