Článek
„Pronikli jsme do kinematografického průmyslu, ale docela nechtěně,“ říká o nejnovější aktivitě Kofoly její majitel Jannis Samaras. Firma hledala způsob, jak pomoci oslabené gastronomii a znovu vrátit lidi do restaurací, na kterých se podepsala mimořádná opatření zavedená po rozšíření koronaviru. Letní kina se ukázala jako dobrá cesta.
Místo festivalu kino
Nápojový gigant se spojil se společností Artinii, díky které získal práva na promítání populárních filmů. Další partneři pak zajistili promítací plátna, techniku či ozvučení a majitelé míst, kde promítání probíhalo, připravili zázemí pro diváky. „KofoKina jsme zrealizovali také jako reakci na zrušené festivaly. Byla to spontánní reakce,“ říká Samaras s tím, že celkem firma zorganizovala 90 promítání.
Promítání nabídla třeba i menší kavárna Dostaveníčko ve Dvoře Králové nad Labem, Knížecí pivovar v Plasech, Říční lázně Radotín, autokempy či sportovní areály. Firma přitom vsadila na českou kinematografii, která nejlépe sedí k šedesátileté tradici nápoje.
Letní kino vystřídá zimní promítání
„Neuvědomovali jsme si, že jsme se stali konkurencí pro zavedená kina, než si to uvědomila ta kina,“ dodává Samaras. Dosavadní promítání Kofoly navštívily tisícovky diváků. Určitě proto budeme hledat cesty, jak pokračovat i mimo letní sezonu,” dodává Jannis Samaras s tím, že pro zimu jsou ve hře lyžařské areály a horské hotely.
Celkem za prvních šest měsíců navštívilo česká kina 3,8 milionu diváků, tedy o polovinu méně než před rokem. A na polovinu klesly také tržby.
Na vině je nejenom zákaz hromadných akcí, ale také absence velkých zahraničních premiér, které návštěvnost zvedají. Filmaři však věří v obrat. Například na nový film Šarlatán jen za první víkend dorazilo do kina téměř 60 tisíc diváků.