Článek
V roce 2017, kdy Euromedia Group knihkupectví Luxor (tehdy ještě Neoluxor) získala, měla firma 26 knihkupectví. Dnes jich je 36 a do dvou let plánuje firma rovnou padesátku.
Firma se přitom nechce soustředit pouze na velká města a velké prodejny, které si sama postaví. Už v letošním roce koupila pět menších nezávislých knihkupectví například v Táboře, Děčíně či Jihlavě. Tímto způsobem růstu chce pokračovat i nadále, a zamířit tak i do menších měst.
Anketa
Stávající pobočky navíc procházejí proměnou. „Z 36 jsme jich už dokončili 13,” říká Novák s tím, že nakupování knih je jiné než nakupování v drogerii, kde jen naházíte zboží do košíku. „My z těch tradičních knihkupectví chceme udělat místo, kde se člověk zpomalí, sedne si, dá si kávu,“ popisuje Novák. V nabídce Luxoru už nebudou pouze knihy. „Dneska je velmi silnou částí nejrůznější dárkařina, papírnictví a home segment jako například svíčky či jiné věci do domácnosti.“
Euromedia Group je jedničkou v podnikání na českém knižním trhu – kromě sítě knihkupectví Luxor pod ni spadá i Knižní klub, velkoobchod s knihami a několik nakladatelství. Poslední dva roky obrat firmy rostl vždy o deset procent. V letošním roce Euromedia Group předpokládá nekonsolidovaný obrat kolem 2,7 miliardy korun, konsolidovaný pak 2,4 miliardy. „Předpokládáme, že čistě Luxor bude mít obrat kolem miliardy korun,“ řekl Seznamu Novák.
Nakladatelství vydalo v minulém roce 850 titulů.