Článek
Média v Severní Koreji se do éteru chlubí novými tramvajemi, které nově vyjely do provozu veřejné dopravy. Událost prezentují jako triumf lokálního průmyslu.
Testy nových tramvají začaly loni v srpnu, ale stroje jezdí v ulicích až nyní. Informovala o tom agentura AP. Web Československý dopravák po oznámení výroby nových tramvají z loňského srpna uvedl, že jde o zmodernizovanou variantu československé tramvaje KT8D5.
Tramvaje z Československa byly do Severní Koreje importovány od roku 1945. Počet najetých kilometrů bez nehody prezentují Korejci hrdě přímo na starých dopravních prostředcích. Za každých 50 000 kilometrů bez nehody obdrží tramvaj jednu rudou hvězdu. Některé z dopravních prostředků na sobě mají i více než deset hvězd. Tudíž bez nehody najely stovky tisíc kilometrů.
Mezi tramvaje nyní včlení Korea tři výše zmíněné stroje nového druhu. Jezdit budou zatím pouze jednu trasu. Ze sídliště na západě Pchjongjangu na hlavní nádraží v centru města.
Nové tramvaje přibližně najedou 250 kilometrů denně. Celá jejich trasa se rozkládá v rozpětí 42 kilometrů a ujedou ji přibližně šestkrát.
Severokorejský režim veřejnou dopravu silně dotuje. Lístek proto v Severní Koreji stojí jednotnou cenu za jízdu. Jízdenka Severokorejce vyjde v přepočtu zhruba na korunu.