Článek
Loni v březnu většina evropských obchodů kvůli pandemii koronaviru zavírala. Situace přinutila prodejce luxusního zboží, aby udržovali kontakt alespoň se zákazníky v Evropě, protože kvůli omezenému cestování v buticích neutráceli čínští turisté. Obchody se proto obracely na sociální sítě a virtuální showroomy.
Výjimkou nebyly ani prodejny šperků. Janovské klenotnictví Gismondi 1754 zvolilo netradiční cestu, jak své zboží prodávat. Švýcarské zákaznici dokázalo prodat diamantový prsten za 300 000 eur přes chatovací aplikaci WhatsApp.
Před pandemií by Gismondi desetikarátový prsten za takovou sumu neprodal, aniž by jej předem ukázal zákazníkovi. „Telefonoval jsem s dámou, která prsten koupila a připadalo mi, že to byl její celoživotní sen,“ uvedl výkonný ředitel klenotnictví Massimo Gismondi agentuře Reuters.
Od té chvíle si s klientkou začal vyměňovat zprávy prostřednictvím WhatsAppu a videohovorů. Díky tomu společně našli správný design prstenu, který jí klenotnictví doručí domů. „Lidé už touží po návratu zpět, kdy si budou moct vychutnávat život a utrácet,“ řekl Gismondi.
„Distanční prodej“ se uchytil i v oblasti módy. Generální ředitel italské značky Gucci Francois-Henri Pinault v únoru sdělil, že prodeje mimo síť obchodů prudce vzrostly. Skupina za tímto účelem vyškolila 400 asistentů prodeje v 16 zemích.
Zdroj z jedné z italských luxusních módních značek uvedl, že zákazníky kontaktují na základě toho, co si u nich koupili před rokem. Asistenti prodeje jim poté ukazují nejnovější oblečení a boty prostřednictvím videochatu.
Jedna manažerka z Milána, která ročně v módním domě Prada utratí 40 000 eur, agentuře Reuters potvrdila, že od minulého roku společnost klientům posílá videa s oblečením. „Vytváříte tím silný vztah mezi prodejci a zákazníkem,“ uvedl generální ředitel společnosti Prada Patrizio Bertelli.
Prodej módy a šperků přes WhatsApp však není jen výdobytkem pandemie. Společnost Rare Pink, která vyrábí diamantové prsteny na zakázku, komunikuje se zákazníky prostřednictvím aplikace od roku 2015. Desetinu její klientely tvoří muži, kteří shánějí snubní prsteny. Prohlédnout si šperky online je pro ně pohodlnější, protože nechtějí, aby se o jejich záměru dozvěděla partnerka.