Článek
Když je v televizi nějaký „náročnější“ pořad, třeba přenosy z cyklistického závodu Giro d'Italia, spotřebuje šéf českého Vodafonu Petr Dvořák i 10 gigabytů dat. Průměrná spotřeba zákazníků operátora, jemuž Dvořák šéfuje, je však nižší. „Pod dva gigabyty, ale záleží samozřejmě na tom, jestli používají nějaké naše balíčky,“ říká Dvořák.
Vodafone při pohledu do statistik zjišťuje, že klienti, kteří mají aktivovaný tarif se sedmi gigabyty dat, nově dokonce s deseti, ani zdaleka nevyužijí celou porci, kterou mají naservírovanou na měsíc.
Dva ze tří největších operátorů, Vodafone a T-Mobile, už nabídli takzvaná neomezená data. Jaký je o ně zájem?
T-Mobile oznámil, že jeho letní balíček si aktivovalo sto tisíc lidí. „Je potřeba rozlišovat mezi tím, co je promoční nabídka a co trvalá,“ naráží Dvořák na rozdílnou filozofii, s níž do neomezených dat vstoupila jeho firma a konkurence. „My jsme stejnou nabídku měli v roce 2015 na Vánoce. Když jsme nabízeli neomezená data, nabízeli jsme k tomu HBO GO a při našem počtu zákazníků, který jsme měli, jsme dosáhli přes 300 tisíc zákazníků.“
Počet zákazníků, kteří si aktivovali současná neomezená data, zveřejňovat nechce. „Jsme ale spokojeni,“ říká.
Dvořák už před rokem v rozhovorech tvrdil, že v Česku není možné poskytovat neomezený mobilní internet kvůli velmi špatné kvalitě pevných linek. „Pokud zákazník doma nemá kvalitní pevnou linku a hrozilo by, že by si větší počet lidí řekl, že pevnou linku zruší a spolehne se jen na mobilní připojení, v ten moment by to síť neunesla,“ říká stále Dvořák.
Česká republika „trpí“ podle něj tím, že nemá dostatečnou optickou infrastrukturu. „Kdybychom nabídli Čechům víc neomezeného internetu za lepší cenu, tak zkrátka přestanou používat pevné sítě a síť bude zahlcena,“ říká šéf Vodafonu.
Dále v rozhovoru s Petrem Dvořákem (ve videu nahoře): jak dopadnou v Česku 5G sítě a co udělají s naším internetem? Kdy zlevní data v mobilech a přijde čtvrtý operátor?