Článek
Největší zastoupení mají roboty mezi automobilkami. Využívá je 43 procent výrobců. V metalurgii nebo gumárenském a plastovém průmyslu mají podíl okolo jedné třetiny.
„České firmy na tom nejsou nijak špatně, pokud jde o digitalizaci... Když se podíváte na roboty, tam je to složitější, protože systémy jsou velmi drahé. Prosazují se v továrnách s opakovanou výrobou, typicky v automobilkách,“ řekl ve studiu Byznys televize Seznam internetový podnikatel a publicista Patrick Zandl.
3D tisk využívaly předloni čtyři procenta firem. Nejčastěji se technologie uplatnila v elektronickém a automobilovém průmyslu. Placené cloudové služby využívá více než čtvrtina tuzemských firem a téměř polovina velkých. Analýze velkých dat se věnuje osm procent firem.
Pouze dvě firmy ze 100 neměly loni připojení k internetu. Jedna třetina disponovala 30 Mbit/s a více. Tento podíl se od roku 2015 zdvojnásobil. Připojení nad 100 Mbit/s má 13 procent firem, což je o pět procentních bodů pod evropským průměrem. Více než polovina využívá xDSL připojení.
Podíl firem s webem se zvýšil z 56 procent v roce 2002 na 83 procent loni. To je o šest procentních bodů více, než je evropský průměr. Přes web prodává své produkty a služby 19 procent firem. Sociální sítě využívá 42 procent podniků. Proti roku 2013 je to téměř trojnásobek. „Slyšel jsem i o firmách, co nemají webové stránky nebo internet. Ale to spíš budou nějaké spící firmy nebo bílé koně, jinak si neumím představit, že by se dnes někdo obešel bez internetu,“ dodal Patrick Zandl.