Článek
V sobotu bude v Česku po letech opět otevřena kompletní dálnice, která vede z Prahy až k hranici. Dálnici D8 stavaři dokončili po celých 32 letech. Z hlavního města tak nyní řidiči dojedou bez přerušení do Německa a do Polska. Právě komunikace, po kterých se dojede k hranici, budou podle mluvčího Ředitelství silnic a dálnic prioritou i v dalších letech.
Po zprovoznění kompletní dálnice na Drážďany čeká na Ředitelství silnic a dálnic ještě spousta práce. Jen namátkou: Je třeba dostavět dálnici D3, která má vést k hranicím s Rakouskem, dálnici D6, která má vést kolem Karlových Varů na Německo a třeba i D11, která má nad Hradcem Králové pokračovat na polské hranice. Kompletní výčet, kde všude se bude pokračovat v budování dálnic, najdete v hlavním videu.
Podívejte se, jak probíhala zátěžová zkouška dálnice D8.
„Máme alokováno dostatek finančních prostředků, s tím starost nemáme, ale začínáme stavět podle toho, jak je stavba připravena,“ tvrdí Jan Rýdl, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic.
„Prioritou bude vždycky přesah na mezinárodní dálniční síť. To znamená dokončení trasy na Rakousko od Českých Budějovic, stejně tak od Brna a zásadní pokročení v trase směrem na Polsko u Hradce Králové,“ vypočítává Rýdl tahy, které v následujících letech budou přednostní.
V roce 2020 pak má být dokončena i modernizace dálnice D1 mezi Prahou a Brnem. Tedy až s výjimkou jednoho mostu, který je technologicky náročný. V roce 2022 nebo 2023 by se mohlo začít podle mluvčího ŘSD s realizací části dálnice D3 směrem k Praze.
Naopak na neurčito se odkládá dostavba části pražského okruhu u Běchovic. „Bohužel nám letos vypadl z priorit vlády. Je to úsek, který je klíčový nejenom pro českou dálnici a pro Prahu, ale pro celou střední Evropu,“ říká Rýdl.