Článek
Hlavní město přichystalo novou kampaň, pomocí které chce přesvědčit dosud neočkované obyvatele metropole, aby se očkovat nechali. Vizuálně je kampaň podobná letní verzi, ale tentokrát nesměřuje na různá místa, ale na události spojené se zimními svátky.
„Naším cílem je přesvědčit 28 procent Pražanů, kteří se nenechali naočkovat a dosud nepřekonali covid. Tihle lidé budou mít od pondělí problém s fungováním, je to přes 300 tisíc osob nad 18 let,“ uvedl primátor Zdeněk Hřib po pátečním jednání krizového štábu Prahy.
Očekává, že v téhle skupině nastane kvůli řadě zapovězených věcí pro neočkované zvýšený nárůst zájmu o očkování. „V Praze funguje 39 očkovacích míst. A například na Vyšehradě je na víkend nachystáno tisíc volných míst na sobotu a tisíc na neděli,“ ujistil Hřib, že Praha pohotově naočkuje každého, kdo projeví zájem. Do Metropolitního očkovacího centra v Kongresovém centru na Vyšehradě navíc není potřebné se registrovat přes centrální registr. Zájemci mohou přijít i bez objednání.
Pohoda, klid a vir
K tomu, aby se lidé přišli očkovat, bude v nejbližších dnech v ulicích měst a v rádiovém vysílání nabádat nová kampaň od reklamní agentury DDB Prague. „Strachu a strašení kolem tohoto tématu je docela už hodně. My jsme se tedy rozhodli, i v návaznosti na předchozí vlnu kampaně, to pojmout takovým odlehčeným, pozitivním způsobem,“ uvedla kreativní šéfka agentury DDB Dora Pružincová.
Klíčové sdělení je stále vážné: pokud se nenaočkujete, hrozí vám těžký průběh až smrt. „Oproti minulé kampani si teď hrajeme s tématy kolem svátků, abychom připomněli lidem, že i když se budou sdružovat, měli by dodržovat opatření a registrovat se na očkování,“ upřesnila Pružincová.
Vznikly tedy slovní hříčky jako Vánoce Silvestr Nový lock, Pohoda klid a vir nebo Kašpar Melichar Pí sí ár. Vizuální kampaň v ulicích města budou doplňovat i dva rádiové spoty, jeden z nich zobrazuje motiv boje učitelky s dálkovou výukou, druhý se věnuje problémům s home officem a pomalým internetem.
Primátor Prahy Hřib kritizoval aktuálně probíhající kampaň Ministerstva zdravotnictví, která, na rozdíl od té pražské, zobrazuje negativní sdělení. „Vláda zvolila motivaci k očkování pomocí poněkud zvláštní kampaně s drastickými obrázky. My jsme se rozhodli vydat se jinou cestou,“ řekl novinářům Hřib.
Letní kampaň byla od agentury DDB zdarma, při této je to jinak. „Dvě kampaně byly zcela zdarma, zde jsme se dohodli a část zaplatili, hlavně mzdové náklady,“ uvedl mluvčí města Vít Hofman.
Covid v Praze
Testy v Praze v uplynulém týdnu odhalily 11 000 případů koronaviru, zhruba o 40 procent víc než o týden dřív, kdy se během sedmi dnů nákaza prokázala u 7813 lidí. Počet nově nakažených za týden v přepočtu na 100 000 obyvatel se zvýšil na 824, o týden dříve byla takzvaná incidence na hodnotě 585. Roste také počet hospitalizovaných s covidem-19 a úmrtí s touto nemocí.
Aktualizace 20. 11.: V článku jsme aktualizovali informaci, že Metropolitní očkovací centrum na Vyšehradě očkuje zájemce i bez předchozí registrace.