Článek
Centrální příjem by měl usnadnit zároveň práci pracovníkům záchranné služby i sestrám na lůžkových odděleních. „Ode dneška je to jediné kontaktní místo, kde jsou akutní pacienti předáváni a přebíráni. V příjmové ambulanci je jim poskytnuta prvotní diagnostika a ošetření, včetně zázemí na expektačních lůžkách. Pokud zde pacient na léčbu zareaguje a jeho akutní problém odezní, odchází domů. Na kontrolní vyšetření pak nepřichází do této příjmové ambulance, ale do ordinace konkrétního ambulantního specialisty,“ popsal fungování nového pracoviště ředitel Karvinské hornické nemocnice Tomáš Canibal.
Pokud po ošetření na centrálním příjmu akutní problémy pacienta nepominou, je připraven k hospitalizaci. „K té dochází až po absolvování všech potřebných odběrů a vyšetření v příjmové ambulanci, což významně zjednodušuje práci sestrám na lůžkových oddělení. Jeden cíl dojezdu, na kterém už čeká připravený zdravotnický tým včetně odborného lékaře, je zase velkým přínosem pro posádku záchranné služby,“ uvedla mluvčí zdravotnického zařízení Andrea Vargová.
Nemocnice před časem dokončila stavbu nové modulární budovy, kam přesunula ortopedické ambulance a ambulance chirurgie páteře. Díky přemístění těchto ambulancí do nového zázemí mohlo zdravotnické zařízení upravit své prostory tak, aby vzniklo místo pro centrální příjem. „Určitě nám to urychlí a usnadní práci. Předtím tady byl ten příjem komplikovanější v tom, že do 15:00 probíhal na ambulanci a pak se řešil přes oddělení ve třetím nebo čtvrtém patře. Teď ty pacienty budeme předávat na jednom místě, takže ze sanitky budeme volat na jedno číslo, na kterém sestřičce sdělíme, o jakého pacienta jde, ona zavolá odborného lékaře a ten už nás, v ideálním případě, bude čekat na příjmu,“ uvedla sestra Zdravotnické záchranné služby Moravskoslezského kraje Šárka Janošecová.