Článek
Samonakládací systém pomůže záchranářům při manipulaci s pacienty. „Zvedání pacientů a manipulace s nimi je velmi náročná, dochází k velkému přetěžování zejména zad a evidujeme už i několik dlouhodobých pracovních neschopností. Někteří naši kolegové dokonce museli skončit po úrazu, který si způsobili právě při výkonu práce manipulací s pacienty,“ řekl vedoucí úseku nelékařských zdravotnických profesí karlovarské záchranky Miloš Kukačka.
Karlovarská záchranná služba už vlastní pět vozů se stejným zařízením, využívají ho v Sokolově, Ostrově a v Toužimi. Podle Kukačky by pomocný systém měl být do budoucna standardem u všech záchranářských vozidel.
Pět nových sanitek bylo hrazeno z krajské dotace. Jedno vozidlo stálo 3,5 milionu korun, celkem tedy obměna vyšla na 17,5 milionu korun. Sanitky se zapojí do ostrého provozu v červnu, dvě přijdou do Karlových Varů, jedna do Chebu, Mariánských Lázní a do Ostrova.
S pravidelnou obnovou vozového parku začala karlovarské záchranka před osmi lety. Od té doby pravidelně obměňuje pět sanitních vozů a jedno vozidlo pro rychlou lékařskou pomoc. Každé čtyři roky se tedy vymění výjezdové vozy. Po čtyřech letech je nájezd kilometrů, zejména u sanitek, okolo 300.000 kilometrů, rostou také náklady na opravy.
Letos z důvodu koronavirové epidemie zaznamenala záchranná služba zvýšený počet naježděných kilometrů. „Od konce minulého roku do dubna zažili nápor naši zaměstnanci i vozový park. Rok 2020 byl za poslední čtyři roky jednoznačně s nejmenším nájezdem kilometrů. Rok 2021, dle současného vývoje, na druhé straně pomyslného žebříčku,“ uvedla tisková mluvčí záchranné služby Petra Bakurová.
Zvýšil se i počet výjezdů, podle mluvčí až o 60 procent. Například loni v únoru museli záchranáři vyjíždět k pacientům zhruba 3400krát, letos v únoru více než 5000krát. Nárůst byl zapříčiněný zejména covidovými pacienty, ale šlo samozřejmě i o pacienty s jinými zdravotními problémy, které mohlo způsobit to, že včas nenavštívili lékaře, řekla mluvčí.