Článek
Třicet pět obchodů Kara a 23 obchodů Pietro Filipi, které jsou primárně v obchodních centrech po celém Česku, osiřelo. Jejich šéf Michal Mička, jenž zároveň vede investiční skupinu C2H, která obě oděvní značky zastřešuje, zavelel k jejich vyklizení. „Odvezli jsme zásoby na centrální sklad. Jde o ochranu zboží,“ říká Mička pro Seznam Zprávy Byznys. Podle něj by majitelé obchodních center, jimž firmy již delší dobu neplatí nájem, mohli po zásobách sáhnout jako po zajištění. Svým krokem chce vyvolat diskusi nad novými podmínkami.
Na značky Kara a Pietro Filipi, které svůj růst financovaly přes dluhopisy i přímé půjčky, tvrdě dopadla koronavirová krize a s ní spojené zavření obchodů. On-line prodeje zdaleka nestačí nahradit tržby z kamenných obchodů a lidé také pochopitelně šetří. Michal Mička teď intenzivně hledá způsoby, jak z těžké situace ven. „Byli jsme nastaveni na růst a tržby kolem 100 milionů měsíčně, teď jsou desetinové. Platíme zaměstnance, ale s obchodními centry se chceme dohodnout na nových podmínkách. Oceňuji, že jsou teď naši věřitelé trpěliví,“ vysvětluje Mička.
Co se stane, až obchody v centrech budou moci opět otevřít? „Můžeme kolekce navézt zpět během dvou dní, pokud budou podmínky lepší,“ tvrdí třiatřicetiletý podnikatel, který sám do oděvního byznysu kolem značek Kara a Pietro Filipi vložil zhruba svých sto milionů korun. Firma přesto dál bojuje. „Propustili jsme 50 procent lidí v retailu i na centrále, významně změnili způsob nákupu zásob do nadsezonních produktů, prodáváme stále více on-line,“ doplňuje Mička.
Věřitelé včetně obchodních center jsou zatím opatrní a drží se zpátky. Byť obchodní centra by mohla uplatnit například bankovní záruky, které jim značky poskytly. „Můžeme potvrdit, že od dnešního rána dochází k vystěhovávání zboží z prodejen Kara a Pietro Filipi, které jsou v portfoliu našich obchodních center,“ omezila se zatím na krátké prohlášení skupina CPI Property Group Radovana Vítka, která vlastní například Quadrio, v němž už je prodejna značka Kara také prázdná.
Michal Mička intenzivně jedná s věřiteli a chce mít novou strategii pro svou oděvní skupinu hotovou nejpozději do konce listopadu.