Článek
Teď Drahoš a jeho tým věří, že podobný vývoj nenastane. I proto, že se jim podařilo odstranit jeden z hlavních handicapů kandidáta. Totiž - že lidé mimo Prahu bývalého šéfa Akademie věd neznají. Podle průzkumů toto jméno nic neříkalo až 40 procentům voličů.
„Díky kontaktní kampani a zacíleným billboardům se to podařilo změnit. Podle průzkumů, které máme k dispozici, je nyní jméno Jiřího Drahoše známo 82 procentům lidí,“ říká tisková mluvčí Drahoše Kateřina Procházková.
Jana Fischera před pěti lety favorizovaly sázkové kanceláře i průzkumy. Z nich ještě měsíc před volbami vyplývalo, že by měl bývalý úřednický premiér Miloše Zemana porazit. Zeman svého soka v průzkumech předhonil až začátkem ledna. Nakonec Fischera volilo jen 16 procent lidí a nedostal se ani do druhého kola. Podle odborníků Fischerovi uškodila nevýraznost, přílišná váhavost. Vlastnosti, které jsou často vyčítány i Drahošovi.
„Nechci společnost rozdělovat, mám jasný názor, ale nelíbí se mi způsob rozděl a panuj, to dělá Miloš Zeman,“ reaguje Jiří Drahoš na poznámky kritiků, že je mužem bez názoru.
Drahošův tým argumentuje čísly: Podle nich ve prospěch Jiřího Drahoše mluví většina průzkumů i týden před volbami.