Hlavní obsah

Kampaň na podporu očkování proti covidu-19? Blatný mění strategii

Foto: Shutterstock.com

Ilustrační foto.

Ministerstvo zdravotnictví v pátek rozhodlo, že zruší výběrové řízení na kampaň o koronaviru zhruba za 38 milionů korun, kterou nedávno vypsalo a jež měla odstartovat v lednu.

Článek

Komunikační agentury, které se podílejí na kampani na podporu očkování proti covidu-19, chystají první spot. Bude zveřejněn buď před Vánocemi, nebo v období vánočních svátků, kdy má do Česka dorazit první vakcína proti covidu-19. Dohodly se na tom o víkendu s Úřadem vlády a ministerstvem zdravotnictví. ČTK to dnes řekl Marek Hlavica z Asociace komunikačních agentur, která se na kampani podílí.

Ministerstvo zdravotnictví v pátek rozhodlo, že zruší výběrové řízení na kampaň o koronaviru zhruba za 38 milionů korun, kterou nedávno vypsalo a jež měla odstartovat v lednu. Místo toho začalo spolupracovat s Úřadem vlády a zástupci komunikačních agentur a dalších profesionálů působících v public relations.

Mluvčí ministerstva zdravotnictví Barbora Peterová dnes ČTK řekla, že se úřad rozhodl ke změně strategie. „Vzhledem k tomu, že agentury se nabídly, že už mají něco hotového, tak jsme se rozhodli udělat změnu strategie tímto směrem, že využijeme to, co nabízejí, a vstoupíme s nimi v kontakt,“ uvedla Peterová.

První výsledek této spolupráce by měl podle Hlavici reagovat na dodání první vakcíny do Česka, které se očekává 26. či 27. prosince. Komunikační agentury o víkendu předložily zástupcům státu tři návrhy na první spot a jeden z nich byl vybrán k dopracování.

Kromě toho se účastníci víkendového jednání podle Hlavici dohodli na tom, že na začátku ledna se uskuteční hackathon, během kterého všechny zapojené firmy zdarma vytvoří komunikační strategii a kreativní koncepty kampaně na podporu očkování proti covidu-19. „Vzniknou strategické dokumenty, které řeknou, co by se mělo udělat a jak by to mělo vypadat. Představíme je Úřadu vlády jako řešení, které pokládáme za správné ve chvíli, kdy je potřeba přesvědčit určitou část veřejnosti, že očkování je cestou ze šlamastyky, do které jsme se dostali,“ řekl Hlavica.

Následovat by mělo vytvoření kampaně, tedy natočení spotů, vytvoření grafických návrhů a podobně, a nákup reklamy v médiích. Hlavica odhaduje, že náklady se budou pohybovat mezi 50 a 100 miliony korun. Podle něj zástupci vlády o víkendu uvedli, že peníze, které stát na kampaň poskytne, budou dostatečné.

Za nedostatečnou komunikaci kolem epidemie nového typu koronaviru a zejména tématu očkování kritizovala ministerstvo opozice i někteří odborníci. Ministerstvo zdravotnictví dosud komunikovalo o epidemii zejména na svých sociálních sítích, dezinformace začalo vyvracet na webu nebo na pravidelných tiskových konferencích. Minulý týden publikovalo inzerát, který za svůj obsah i vzhled sklidil kritiku opozice, odborníků na marketing i premiéra Andreje Babiše (ANO), jenž ho označil za katastrofu.

Související témata:

Doporučované