Článek
Po rozhodnutí vlády, která od 10. května povolila nakupování v dalších obchodech maloobchodní sítě, otevřela také společnost KiK více než 200 prodejen po celé republice.
„Na jedné straně obrovská radost, že jsme konečně mohli otevřít. Přiznám se, že už jsme byli všichni nastartovaní minulý týden, obchody byly připravené, ale pak přišlo zklamání, že se vše opět posunulo na dnešek. Včera už to bylo veselejší, všechny pásky jsme mohli strhnout, vyhodit a prakticky celá prodejna se mohla zpřístupnit zákazníkům,“ řekl SZ Byznys Martin Šatný, jednatel společnosti, která mohla v posledních týdnech prodávat alespoň dětský sortiment.
Jak se chovali zákazníci první den?
Lidé čekali ve frontách už od rána. Mnoho prodejen tak otevřelo půl i tři čtvrtě hodiny před oficiálním zahájením prodejní doby. Naše kolegyně jenom zacvakly pokladní šuplíky a pustily je dřív, když viděly, jak lidé čekají. Ty fronty jsou střídavé, někdy větší, jindy kratší, lidé při čekání na pokladnu už sundávali oblečení z ramínek, aby urychlili placení. Samozřejmě je větší zájem o zlevněné zboží, protože jsme prakticky všechno podzimní a zimní zboží nabídli ve výprodeji.
Společnost KiK
– provozuje v ČR 220 prodejen a zaměstnává 1500 lidí,
– roční obrat přesáhl v roce před pandemií v Česku 4 miliardy korun (rok 2019),
– působí ve 12 zemích Evropy, kde má 4000 prodejen. Cíl je do dvou let provozovat 5000 prodejen napříč Evropou.
Zdroj: KiK
Jak náročné je to na skladovací prostory, když máte ještě staré zboží, ale už i to na jarní a letní sezónu?
To bylo prakticky to nejtěžší, protože na našem centrálním skladu čekalo a čeká jarní a letní zboží, prakticky neustále dostáváme zboží od dodavatelů, ale odbyt z prodejen nebyl. Prodejny nejsou nafukovací, máme tam minimální skladové zásoby. Co dnes nejvíc mizí, jsou softshellové bundy.
Jak jste to museli zvládnout personálně?
Všichni jsou v plné polní, nicméně první dva dny, dneska a zítra, máme maximální nasazení, včetně brigádníků, se kterými pravidelně přes rok spolupracujeme v těch obdobích, kdy je největší sezona. To znamená v létě, kdy si lidé berou dovolenou, nebo před Vánocemi. Na prodejnách je dvakrát až třikrát víc zaměstnanců než obvykle.
Jak vidíte ty další dny, jakou jste zvolili strategii?
Už jsme si to vyzkoušeli před dvěma týdny na Slovensku, kde jsme šli stejnou cestou. První tři dny byl intenzivní zájem o zlevněné zboží, které samozřejmě mizí ve velkém, pak dojde k jednomu dvěma dnům nějakého uklidnění, prostor pro to, dát prodejnu do pořádku, upravit, přepracovat. A pak se najíždí znovu, když přijde víkend a opět zvýšený zájem zákazníků.
Jaká je ztráta společnosti za ty uzavřené měsíce?
Ta se polykala velice hořce, ještě teď se o tom těžko mluví, protože ta čísla jsou neskutečná a neuvěřitelná, bylo to velice těžké období. Jsou to stovky milionů korun. Nicméně jsme součástí velkého mezinárodního koncernu, tak to období přečkáme a už se díváme do budoucna a jenom si přejeme, aby se už nic podobného neopakovalo.