Článek
Německá automobilka svolala kvůli hrozbě požáru přes 100 tisíc svých vozidel z Jižní Koreje již minulý měsíc. Dalších zhruba 324 tisíc naftových vozů následovalo v Evropě. Měly se podrobit nouzové kontrole. Nyní však jihokorejská vláda uvedla, že více než 27 tisíc automobilů BMW s možnou poruchou stále neprošlo inspekcí.
Ministryně zahraničí Kim Hjun-me proto nařídila místním autoritám, aby lidem v Jižní Koreji zakázaly řídit vozy německé automobilky BMW, které nebyly řádně zkontrolovány.
„Naši obyvatelé jsou hluboce znepokojení,” odůvodnila své rozhodnutí ministryně Kim Hjun-me.
Řidiči vozidel BMW tak musejí čekat na vyzvání, aby se mohli na inspekci dostavit, a pakliže jejich automobil obstojí, až teprve pak se mohou posadit za volant svého naftového vozu.
„Ministerstvo požádá jednotlivé starosty, aby majitelům nezkontrolovaných aut buď nařídili povinnou prohlídku, nebo jim zakázali svá vozidla řídit,” vysvětluje ministryně.
Tento rok již v Jižní Koreji vyhořelo podle stanice CNN a místních médií 39 vozů BMW. Při incidentech nikdo nezemřel ani nebyl zraněn. Jihokorejská vláda zahájila pro nalezení příčin vlastní vyšetřování.
Německý deník Frankfurter Allgemeine Zeitung upozorňuje, že zatím není jasné, proč k sérii požárů došlo právě v Jižní Koreji. Podle jeho informací ale požáry naftových automobilů způsobila závada v systému recirkulace výfukových plynů.
Agentura DPA uvedla, že svolávání se týká řady modelů s čtyřválcovým naftovým motorem vyrobených v období od dubna 2015 do září 2016 a s šestiválcovým naftovým motorem vyrobených v období od července 2012 do června 2015.
BMW loni prodalo celosvětově přes dva miliony svých vozů, kolem 60 tisíc jich skoupila právě Jižní Korea. Tamní ředitel německé automobilky se na tiskové konferenci minulý týden před kamerami uklonil a nabídl médiím „upřímnou omluvu” za vzniklé problémy.
V návaznosti na úterní rozhodnutí Jižní Koreje uvedla automobilka v prohlášení, že s jihokorejskou vládou hodlá „aktivně spolupracovat a také převzít zodpovědnost a postarat se o to, aby inspekcí prošel jejich každý jediný zákazník”.
V loňském roce muselo BMW stáhnout přes 36 tisíc vozů z Velké Británie. Automobilka učinila toto rozhodnutí poté, co v roce 2016 na Štědrý den v jednom z jejích automobilů došlo při jízdě k výpadku elektřiny. Vozidlo následně narazilo do stromu a řidič zemřel. Další výpadky následovaly.