Článek
Milánská restaurace tímto novodobým způsobem placení vzbuzuje nemalou pozornost – návštěvníci sem volají, nebo rovnou přicházejí, aby zjistili, jakým způsobem a kolik zde za jídlo zaplatí. Výsledná částka se odvíjí od toho, kolik lidí je na sociální síti Instagram sleduje: Po objednání jednoho chodu zákazníci s více než tisíci sledovateli získají jeden zdarma, návštěvníci s více než pěti tisíci dva chody, čtyři chody zdarma si vychutnají hosté s více jak deseti tisíci followery a lidé s padesáti tisíci dokonce osm chodů. Celé jídlo zdarma pak čeká na ty, jejichž instagramový účet se pyšní alespoň číslem sto tisíc sledujících.
Pokud však chtějí návštěvníci tuto možnost využít, musí na svém instagramovém účtu sdílet fotografii ze sushi baru, na které podnik označí a v jejímž popisku ho zmíní pod takzvaným hashtagem.
„Mnoho našich zákazníků jsou lidé z generace mileniálů – především k nám chodí dívky. Neměli jsme tendenci lákat tuto skupinu lidí pohybujících se na Instagramu, nebyli jsme zvyklí s nimi komunikovat a vůbec jsme na této sociální síti nebyli. Myšlenka nechat někoho platit za večeři a zároveň nás tím zviditelňovat se jevila jako skvělý způsob propagace, díky které by se naše značka mohla stát silnou a virální,” řekl pro agenturu AP majitel restaurace Matteo Pittarello.
Podnik s takto neobvyklým konceptem se vydaly vyzkoušet i rozhlasové moderátorky Clizia Incorvaiaová a Vittoria Hydeová. „Informovaly jsme o této restauraci v rádiu, takže jsme se vydaly zjistit, zda je to opravdu dobré místo, kde si dát sushi, a zda je to pravda, nebo jen falešná informace, kterých je v dnešní době na internetu nespočet,” řekla agentuře AP Incorvaiaová, která moderuje rozhlasový pořad Milano Skyline věnující se trendům a událostem v Miláně.
Tyto dvě hlasatelky by se mohly díky vysokému počtu sledujících stát pravidelnými návštěvnicemi sushi baru: „Na Instagramu mě sleduje dvě stě tisíc uživatelů, protože několik let spolupracuji s modními značkami. Získala jsem tedy celou večeři zdarma, a tak jsem ochutnala několik druhů jídla, od sushi po tatarský biftek, a musím říct, že mi tu velmi chutnalo,” dodala Incorvaiaová.
Podle její kolegyně Vittorie Hydeové se restaurace snaží držet krok s tím, jak generace mladých funguje. „Něco jako tenhle podnik muselo vzniknout, This is not a sushi bar drží krok s naší dobou. Je to něco jako směnný obchod, kde vyměňujeme zboží v podobě followerů za jídlo,” řekla AP Hydeová.
Poté, co si hosté pořídí fotografie, upraví je a přidají k nim takzvané hashtagy, obsluha je před vystavením účtu požádá, aby jim ukázali svůj instagramový účet. „Tento způsob transakce vznikl jako možnost udělat si nové přátele. A ani mezi přáteli není nic zadarmo, ale můžete si nabídnout večeři,“ sdělil agentuře AP majitel restaurace Matteo Pittarello.
Restaurace by tento originální koncept chtěla používat i v nadále. Pokud se osvědčí, majitelé budou uvažovat o jejím rozšíření i do ostatních měst.