Článek
Brooklynská společnost Mischief Design (MSCHF) si vzala na paškál partnerství známé obuvnické firmy Adidas a nápojové značky s ledovými čaji, koktejly a energetickými nápoji Arizona. Fanouškovská senzace, která v USA kolem spojení dvou populárních značek a nízké prodejní ceny vznikla, vyústila v červenci v uzavření jedné z newyorských prodejen. V přelidněné frontě na sebe zaútočili dva nezletilí.
Odpověď na absurdní partnerství obuvnické a nápojové firmy
„Zeptali jsme se sami sebe: ‚Jak by asi vypadala taková obuvnická spolupráce s Ježíšem?‘ S takovými botami byste určitě měli chodit po vodě. ‚Dobře, ale jak to uděláme?‘ Napustíte svěcenou vodu do vzduchové kapsy v podrážce páru Nike Air Max 97, a tím dostanete Ježíšovy boty – nejsvatější partnerství vůbec,” uvedl pro CBS News reklamní ředitel Daniel Greenberg.
MSCHF koupila asi dva tucty klasických bot značky Nike v ceně okolo 3 500 korun za pár. A v podstatě udělala to, co Adidas, který začal vyrábět své boty s příchutí, tedy v barvě ledových čajů Arizona.
Prodeji pomohly hvězdy a relikvie
Designérská firma přidala na boty několik náboženských prvků a nacenila je na tři tisíce dolarů, v přepočtu zhruba na 70 500 korun. Prvních šest párů dala s předstihem youtuberům a celebritám jako raperovi A$AP Rocky k propagaci. Spolu se svěcenou vodou z řeky Jordán v podrážce společnost dokázala, na co cílila: boty vyrobené z recese prodala během pár minut.
A čím jsou tedy „Ježíšovy boty” ještě unikátní? Vložky boty jsou údajně přesně v tom odstínu rudé, kterou nosí papež, a nejen to. Také mají podle amerického deníku New York Post vonět po kadidlu. Rudá kapka na jazyku má poté symbolizovat Kristovu krev a šněrování zdobí zlatý kříž.
Krása v detailech
O tom, že společnost Mischief Design má smysl pro detail, svědčí malý nápis „MT.14:25” na boční straně tenisek. Odkazuje na Evangelium podle Matouše – kapitolu 14, verš 25, který praví: „K ránu šel k nim, kráčeje po moři.”
I přesto, že ručně předělaná, limitovaná edice bot vyvolala také nemalou kontroverzi, zakladatel projektu Greenberg si stojí za tím, že jde o „vtip”. Lidé, kteří si boty koupily, je stále ještě nabízejí na překupních webech za vyšší cenu.
To třeba skandinávská firma Nomadic State Of Mind i v Česku nabízí provazové sandály za polovinu ceny původních bot od firmy Nike. Některé e-shopy je nabízejí pod označením „JC”, což jsou iniciály jména Ježíše Krista v angličtině.