Článek
Na návrat z dovolené čekali rodiče s dětmi od ranních úterních hodin. Let společnosti Smartwings, který měl odlétat v osm hodin ráno, nabral zpoždění. Cestující několik hodin neznali důvod, ze společnosti ani z letištního personálu jim nikdo nepodal žádnou konkrétní informaci.
Mluvčí společnosti Smartwings Vladimíra Dufková Seznamu potvrdila, že letadlo smluvního partnera mělo technické problémy, ale firma udělala vše pro to, aby ještě týž den mohli odletět. Přesměrovala cestující na své další lety. Tak postupně během odpoledne všichni opustili Burgas, poslední cestující až v pět hodin odpoledne, tedy s devítihodinovým zpožděním. „Pro cestující bylo prostřednictvím smluvního handlingového partnera v Burgasu zajištěno občerstvení. Za způsobené komplikace se omlouváme,“ napsala mluvčí ve vyjádření pro Seznam.
Cestující ale líčili, co se odehrávalo na letišti, odlišně. Například Michaela Štěrbová, která čekala na cestu do Prahy s manželem a dítětem, popsala, že děti neměly dost jídla a že například pleny na přebalování nebo léky už měli v odbaveném letadle.
Češi přímo na místě se ptali i letištního personálu. Ani ten podle nich nedostal zdůvodnění, proč byl let zpožděný.
Redakce se spojila i se zákaznickým centrem letiště v Burgasu. Jeho pracovník Seznamu potvrdil čas odletu posledního spoje, který nabral cestující z porouchaného letadla, v 17:30.
Poznámka redakce: Text byl upraven po upřesnění informací od společnosti Smartwings. Velice se omlouváme za špatnou citaci v původním textu.