Článek
Kvůli zavřeným školám a online vyučování používá stále více učitelů výukové aplikace. Vzdělávací platformy se tak rozšířily do škol a těší se nečekanému zájmu.
Investice do vzdělávacích technologií se během pandemie více než zdvojnásobily a celosvětově vzrostly na 12,58 miliardy dolarů. Pro srovnání v roce 2019 činily 4,81 miliardy dolarů. Uvedl to server Wall Street Journal s odkazem na zprávu společnosti CB Insights, která sleduje začínající podniky a jejich kapitál.
„Pandemie urychlila přijetí technologií ve vzdělávání o pět až deset let,“ řekl Michael Chasen, podnikatel v oblasti informačních technologií, který v roce 1997 spoluzaložil Blackboard, jednu z největších vzdělávacích firem, jejíž technologie využívají hlavně vysoké školy.
Výukové aplikace tak vykazují mimořádný růst a investoři na to slyší. Čínská technologická firma Zuoyebang, která umožňuje online lekce, získala loni od investorů celkem 2,35 miliardy dolarů. Finance dostala i od technologického giganta Alibaba a firmy Sequoia Capital China.
Další čínská vzdělávací společnost Yuanfudao od investorů dostala 3,5 miliardy dolarů. Mezi nimi byla i čínská nadnárodní společnost Tencent. Miliony učitelů také využívají norskou kvízovou aplikaci Kahoot, která nedávno získala přibližně 215 milionů dolarů od společnosti SoftBank.
Za vzdělávací technologii Newsela pro střední školy platilo do konce roku 11 milionů studentů, což je nárůst o 87 procent oproti roku 2019. V únoru startup oznámil, že získal 100 milionů dolarů a nyní má hodnotu miliardy dolarů, což je podle Wall Street Journal u vzdělávacích aplikací ojedinělé.
Růst zaznamenala také výuková společnost Nearpod. Na konci loňského roku tvořilo její uživatelskou základnu 1,2 milionu učitelů, což je ve srovnání s předchozím rokem pětinásobný nárůst. Letos Nearpod za 650 milionů dolarů koupila společnost Renaissance.
Zdvojnásobil se také počet notebooků a tabletů, které putovaly do základních a středních škol ve Spojených státech, ze 14 milionů na 26,7 milionu.
Společnosti se však obávají, že zvýšený zájem pandemii nepřežije. „V příštím roce určitě dojde k otřesům,“ řekl Matthew Gross, generální ředitel vzdělávací platformy Newsela. S postupným otevíráním škol se může u služeb, které například zajišťují videokonference, počet uživatelů propadnout.