Článek
„Přestože se ulice nachází v širším centru hlavního města, neodpovídá kvalitou veřejných prostranství svému potenciálu. V oblasti je také diskutováno hned několik stavebních projektů, které nejsou vzájemně koordinovány,“ uvedl Institut plánování a rozvoje.
Vedle samotné Olšanské ulice chce Praha podle Zdopravy.cz výrazně ovlivnit i podobu jejího okolí, kde se mimo jiné chystá výstavba několika administrativních i bytových budov. Ulice pak na kopci končí u nákladového nádraží Žižkov, jehož území rovněž projde v příštích letech proměnou.
Jak se mění pražská doprava
„Celé území od Olšanského náměstí až po plánovanou novou čtvrť na místě nákladového nádraží Žižkov čekají velké změny. Hlavní osu této oblasti pak tvoří Olšanská ulice, která by se měla vhodně zapojit do okolní struktury a měla by být příjemná pro současné i budoucí obyvatele této lokality,“ uvedl náměstek primátora Petr Hlaváček.
Podle města je třeba v ulici a okolí také zlepšit podmínky pro cyklistickou a veřejnou dopravu a zajistit i lepší prostupnost území pro chodce.