Článek
Startup Discord je stále populárnější, rostou mu příjmy i jeho hodnota. Přesto mu chybí jedna věc, kterou ostatní úspěšné sociální sítě mají – reklama. Generální ředitel a spoluzakladatel Discordu Jason Citron to však nehodlá měnit.
Podle serveru Wall Street Journal společnost téměř zdvojnásobila zisk díky prodeji předplatného, které uživatelům nabízí exkluzivní výhody. Naproti tomu příjmy bezplatných aplikací, včetně Facebooku, Twitteru nebo Snapchatu, pocházejí z prodeje cílené reklamy, která je založena na sdílení osobních dat uživatelů. Například loňské zisky Facebooku z inzerce činily přes 84 miliard dolarů.
Šestatřicetiletý Citron v rozhovoru pro Wall Street Journal uvedl, že se společnost Discord bránila stejnému modelu, který využívají její konkurenti. Reklamy podle něj byly příliš rušivé a také si myslí, že je spotřebitelé obecně nemají rádi a nechtějí, aby byla jejich data využívána.
„Opravdu věříme, že můžeme vytvářet produkty, díky nimž bude Discord zábavnější, a že za ně lidé zaplatí,“ řekl Citron.
Analytik Mark Shmulik uvedl, že je pro startup typu Discord obtížné inzerci zpeněžit. „Soutěžíte s velkými zavedenými společnostmi, jako je Google a Facebook, a dalšími sociálními sítěmi o dolary z reklamy, což není snadný úkol,“ popsal Shmulik.
Discord je aplikace, kterou využívá především mladá generace. Jejím prostřednictvím si spolu mohou chatovat, volat, sdílet obrazovku a u toho hrát hry jako třeba Minecraft nebo Fortnite.
Platformu podle Forbesu aktivně používá přibližně 140 milionů uživatelů denně, což je o polovinu více než před rokem. Loni v červnu registroval Discord celkem 300 milionů uživatelů. To je čtyřnásobek počtu, kterého dosahoval před dvěma lety.
Také hodnota aplikace se zdvojnásobila a blíží se sedmi miliardám dolarů. Letos by chtěla dosáhnout tržeb ve výši sto milionů dolarů. „Když se podíváme na rok 2021, těšíme se na to, co nás čeká. Plánujeme finance použít na vylepšení Discordu, jak ve verzi zdarma, tak i pro předplatitele,“ poznamenal Citron.
Platforma Discord byla založena v roce 2015 dvěma nadšenci do videoher Jasonem Citronem a Stanislavem Vishnevskiym. Aplikace si oblíbili především v hráčské komunitě, ale postupem času ji začaly přijímat i starší věkové skupiny obyvatel, které musely své aktivity kvůli pandemii přesunout do online světa.