Článek
Koncept je dílem italské námořní architektky Eleny Nappiové. Její vysněné hybridní plavidlo dokáže cestovat jak na vodní hladině, tak pod ní. Stanice CNN uvádí, že by mohlo signalizovat novou budoucnost superjachet.
S jachtou pod vodu na více než týden
Plavidlo se jmenuje Carapace a je schopno sestoupit do hloubky až tří set metrů, kde může strávit i deset dní v kuse. Podle samotné návrhářky v sobě skloubilo pohodlí luxusních jachet se soukromím, jaké mohou spolu s jedinečným pohledem na podmořský život nabídnout jedině ponorky.
Nappiová strávila roky experimentálním námořním výzkumem, než přišla se svým inovativním konceptem. Jak sama uvádí, reprezentuje „novou třídu megajachet“.
Carapace má pohánět kombinace dieselelektrického pohonu a palivových článků. Trup plavidla v délce 78 metrů bude z lehké hliníkové superstruktury a bude mít celkem tři paluby, které kromě VIP kajut zaplní také salon, bar nebo lázně a fitness.
„Svět luxusních ponorek je jednou z posledních front, na které se dá ještě v oblasti námořnictví experimentovat, a hybridní plavidlo je to, o čem se v budoucnu možná bude ještě mluvit,“ uvedla Nappiová ve vyjádření.
Bezprecedentní zážitek
Podle představ architektky by její vynález mohl sloužit jak k soukromým výletům, tak k obchodním schůzkám, které budou vyžadovat „absolutní diskrétnost“.
„Majitelé jachet se často ohlížejí po originálních nápadech a doplňcích, které by mohli svým známým a rodinám představit jako unikátní zážitek. Plavba pod vodou je rozhodně něčím, co jim trh nikdy předtím ještě nenabídl,“ dodává Nappiová.
Cena a první kousek ve hvězdách
Cenu hybridní jachty se zatím nikdo nepokoušel přesně vyčíslit. CNN ale tvrdí, že kupci za ni nebudou váhat utratit stovky milionů dolarů.
Elena Nappiová momentálně pracuje jako designérka italské loděnice Fincantieri, která ovšem s jejím projektem nemá nic společného. Návrhářka je toho názoru, že bude třeba navázat spolupráci spíše i s automobilovým průmyslem a není prý těžké „spočítat si, že typ těchto plavidel je stále ještě velice vzdálený“, takže zájemci si ještě nějakou dobu počkají.
„První elektrické auto sestrojili už v roce 1884, ale elektromobily se dostaly na trh až dnes,” vysvětluje autorka konceptu.