Článek
Hvězda televizní reality show Kim Kardashianová Westová prodala podíl ve své kosmetické značce KKW. Koupila ho společnost Coty, která vlastní přibližně 80 módních a kosmetických značek včetně Calvin Klein, Rimmel nebo Max Factor. Podle zdroje Financial Times má jít o pětinový podíl, který má činit asi 200 milionů dolarů, v přepočtu tedy 4,8 miliardy korun.
Podnik americké módní ikony na trhu vydělává teprve tři roky a podle ceny prodeje by měl mít celkovou hodnotu přibližně miliardu dolarů. Tedy jen o něco méně, než je tržní kapitalizace společnosti její mladší sestry Kylie Jennerové, která podniká ve stejné sféře. Společnost Kylie Cosmetics v loňském roce řešila velmi podobnou transakci v hodnotě 600 milionů dolarů. Šlo o prodej většinového podílu rovněž firmě Coty, čímž se hodnota Kylie Cosmetics dostala nad 1,2 miliardy dolarů.
Nákup pouze minoritního podílu ve společnosti Kim Kardashianové Westové podle odborníků ukazuje na složitou situaci Coty, která aktuálně bojuje s dluhy a globální recesí.
Kosmetický gigant je v posledních letech ve ztrátě a investoři mu nevěří ani letos. Od začátku roku akcie Coty na burze klesly o 62 procent. Zdá se však, že právě nákup u značky jedné z členek klanu Kardashianových-Jennerových by mohl stagnující firmě pomoci. Během předburzovního obchodování vylétly akcie o více než 15 procent.
Loňská transakce v Kylie Cosmetics a prodej podílu v KKW ukazuje, jakou moc mají celebrity v módním a kosmetickém průmyslu. Kim Kardashianovou Westovou a její rodinu, kterou proslavila televizní reality show, považuje kosmetický segment dokonce za natolik mocné, že by mohly pomoci postavit na nohy i značky, které se pomalu začínají vytrácet.
Když minulý týden raper Kanye West, manžel Kim Kardashianové, oznámil, že jeho značka Yeezy podepsala desetiletý kontrakt se značkou GAP, její akcie vylétly o 20 procent.