Článek
Právě tak vypadají poslední inovační novinky největší české pivovarnické skupiny. Plzeňský Prazdroj poslal na trh dva nové typy nealkoholického Birellu. Jeden je s příchutí zeleného jasmínovo-bergamotového čaje, druhý kombinuje chuť piva s bezinkami.
Podle vrchního sládka Prazdroje Jana Engeho takové nápoje přesně odpovídají posledním spotřebitelským preferencím.
„Pozorujeme dva trendy: zákazníci žádají pestrost chutí a touží po zdravějším způsobu života,“ vysvětluje Enge cestu k vývoji „čajového“ Birellu. Požadavek chuťové pestrosti se neprojevuje jen u nápojů. Jak plzeňský sládek připomíná, různé příchutě kombinují třeba i výrobci jogurtů. Zrovna tak už je dnes v kavárenských řetězcích samozřejmostí káva s příchutí například ořechů nebo vanilky.
Pivovary inovují nejen v oblasti nealko nápojů. Roste zájem o prémiová piva a zákazníci mají čím dál větší chuť experimentovat. Některé módní trendy v gastronomii ale mají krátký život. Třeba radlery, piva mixovaná s ovocnými limonádami, po svém příchodu na český trh zaujaly, pak zájem o ně začal klesat.
Naproti tomu ochucená nealko piva se osvědčila. Zřejmě i díky tomu, že jde o nápoj s nižším obsahem cukru, než jaký mají limonády, a lidé ho tak považují za zdravější. Bylinkové Birelly mohou u zákazníka dojem „zdravého pití“ ještě posílit, proto v Prazdroji čekají, že netradiční inovace se u Čechů chytí.