Článek
V srpnu začne první testování nového mýtného systému, zkušební provoz má podle plánu společnost Czech Toll rozjet od 1. prosince 2019. Od Nového roku by pak měl začít ostrý režim, tedy s rozšířeným zpoplatněním silnic první třídy.
Takový je výstup z kontroly příprav přechodu na nový mýtný systém u společnosti Czech Toll, kterou provedl ministr dopravy Vladimír Kremlík.
„Nebyly identifikovány žádné nedostatky, žádné neplnění povinností. Naopak dodavatel plní některé požadavky nad rámec závazků,“ uvedl ministr dopravy Kremlík.
Celkový roční výnos z výběru mýta ministr dopravy odhaduje na 12 miliard korun. Náklady na provoz jsou pak podle něj zhruba miliardu korun ročně.
Místo mýtných bran a mikrovlnné technologie mají nad českými dálnicemi a zpoplatněnými úseky dohlížet satelity.
Jenomže smlouvu, kterou ministerstvo dopravy podepsalo s novým dodavatelem technologického řešení, konsorciem společností CzechToll a SkyToll, u soudu napadla společnost Kapsch. Ta provoz mýta zajišťuje od samotného začátku v roce 2007.
Podle nedávného rozsudku Krajského soudu v Brně se musí smlouvou znovu zabývat Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Kapsch se tak domáhá zákazu plnění smlouvy.
„Daná situace mě neznepokojuje a my učiníme vše, abychom naše zájmy obhájili,“ uvedl Kremlík.