Článek
Projekty designérů mají podle vyjádření mluvčího soutěže Crystal Cabin Award Lukase Kaestnera posunout zážitek z létání na vyšší úroveň – slovo dostanou zejména špičkové technologie, kterých si cestující budou moci naplno užívat.
Například ve společnosti Universal Movement už delší dobu rezonovala myšlenka rozkládacího sedadla. V letošním roce pak představila projekt, který má sloužit zejména pro kabinový personál na dálkových letech, jako je například let Londýn–Sydney s názvem Project Sunrise, který trvá 22 hodin. Na podobném projektu pracovala také společnost Collins Aerospace.
Další koncept vyvinula společnost Heinkel Group, která představila návrh Flex Lounge. Ten se zaměřuje na flexibilní úpravu sedadel podle přání cestujících. Pokud například letí na dovolenou rodina, letušky mohou po vzletu sedadla otočit čelem k sobě. Nový projekt podle společnosti umožní pasažérům v letadle mnohem intenzivnější zážitek z cestování.
Společnost Adient Aerospace se zaměřila přímo na cestování rodin s malými dětmi. Vytvořila koncept předních sedadel, která lze proměnit na větší pohovku. Firma projekt nazvala Space For All.
Některé z vybraných konceptů jsou navrženy pro letadla, která jsou stále ve stadiu vývoje. Například letadlo Flying-V s nízkou spotřebou paliva, na kterém v současné době pracují na technologické univerzitě v Nizozemsku, může nahradit běžná sedadla za palandy. Cestující si pak mohou lehnout, stačí se jen připoutat.
Další užitečný projekt představila společnost Ciara Crawford. Pracovala na jednoduchém začlenění invalidních vozíků, které by se měly dát zařadit na místo sedadla v letadle, aniž by postižený musel vozík opustit.
Do užšího výběru Crystal Cabin Award se dostal koncept nové generace Airbusu Airspace Cabin Vision 2030, který má cestujícím zajistit soukromí, prostor, možnost rozložení sedačky i rychlý internet. Podle viceprezidenta marketingu společnosti Airbus Inga Wuggetzera je jejich cílem nabídnout klientům stejné možnosti, jako mají na zemi.
Vzhledem k tomu, že letecké společnosti jsou podrobovány stále přísnějším kontrolám svých závazků udržitelnosti, snaží se někteří nominovaní zabývat také otázkami ekologie.
Jedním z nápadů, které míří zeleným směrem, je podnos na jídlo s názvem Zero, který vyvinula společnost PriestmanGoode. Vyroben je z biologicky rozložitelných a kompostovatelných materiálů.
Ekologickým tématem se zabývala také společnost Diehl Aviation. Vyvinula koncept, jenž využívá vodu, kterou si cestující myjí ruce, na následné splachování toalety. Podle výpočtů firmy by se konkrétně u letounu Boeing 787 Aircraft mohlo touto inovací ušetřit až 550 tun oxidu uhličitého ročně.