Článek
Tyler a Amy jsou novomanželé z Floridy, čekají dítě a k tomu se stali šampiony mezi staviteli lega ve Spojených státech. Stavebnicovou trofej a 100 tisíc dolarů vyhráli v první americké televizní show a soutěži dvojic Lego Masters.
Oslovilo zřejmě rodičovství a... pohyblivost
Ve finále se utkali s dalšími dvěma týmy. Oproti předchozím devíti epizodám měly volné téma a 24 hodin na skládání. Bronzový pár Sam a Jessica vsadil ve výtvoru s názvem Páv a opice na zvířata. Stříbrní přátelé Mark a Boone postavili postapokalyptický výjev Artopia.
Odbornou porotu přímo z firmy Lego Group ale nejvíc oslovil Griffinův poklad od Tylera a Amy, uvádí televize Fox News. Bájný pták chránící svá mláďata pohyblivými křídly před velikým ještěrem.
Jenom v USA sledovalo desetidílnou show od 5. února celkem 35 milionů lidí, uvádí server Programming Insider.
Šikovná strategie dánské firmy
Lego rozjelo marketing formou TV show už před třemi lety ve Velké Británii. Trh s hračkami klesá a tak se i tržby dánské firmy v roce 2017 zastavily. Po dvanácti letech nepřetržitého růstu srazily o 7,8 procenta na 4,7 miliardy eur.
Předloni společnost odstartovala vysílání i v Austrálii a prodeje se znovu začaly zvyšovat. Letos přidala zmíněné Spojené státy a od 11. dubna také Nizozemsko a Belgii. V příštím roce plánuje Kolumbii a Chile.
Loňské tržby ve výši bezmála 5,2 miliardy eur hovoří ve prospěch toho, že nová marketingová strategie se vyplácí. Tempo růstu zrychlilo z předchozích tří na šest procent.
Dánská firma Lego Group zvýšila za rok 2019 kvůli vyšším nákladům zisk o 2,8 procenta v přepočtu na 30,3 miliardy korun. Mimo jiné investovala také do nových verzí klasických stavebnic, obchodů a vylepšení internetových stránek.