Článek
Jak mají tedy školy učit matematiku, aby byli spokojení žáci, učitelé i rodiče?
Hosty dnešního Duelu byli předseda Jednoty českých matematiků a fyziků Josef Kubát a Bohumil Kartous ze společnosti EDUin.
V podkladech, které předala Jednota českých matematiků a fyziků poslancům ze sněmovního školského výboru, matematici mimo jiné uvádějí, že děti sice díky Hejného metodě prý mají rády hodiny matematiky, s reálnou matematikou se ale přímo nesetkají. „Aplikovat experiment založený na víře na celou generaci dětí je nanejvýš nezodpovědné,” napsali v prohlášení.
Hejného metodu naopak hájí společnost EDUin. Matematikovi Milanu Hejnému dokonce v březnu udělila ocenění za celoživotní přínos. „Metoda v sobě odráží lidskost jejího autora. Snaží se děti učit spolupracovat, hledat vlastní řešení a zažít radost z vlastního úspěchu v oblasti poznání, stejně jako z úspěchu druhých. To jsou kvality, které přesně odpovídají požadavkům současné společnosti i ekonomiky, na čemž panuje mezinárodní shoda. Politováníhodné útoky ze strany těch, kdo to nepochopili, ukazují na úroveň diskuze o vzdělávání a vzdělávací politice v ČR,” uvedl na adresu Hejného metody Bohumil Kartous.