Hlavní obsah

Jak chtěla vláda přisolit oceán

Foto: Seznam Zprávy, Seznam Zprávy

Že byl Karlův most chvíli prázdný a pivo na Staromáku stojí půlku, točily i zahraniční televizní štáby. Fakturu na Ministerstvo pro místní rozvoj za to ale neposílaly.

Článek

Stát by si měl nechat dvě miliardy na cokoli jiného než na podporu turismu. Však ono ještě bude hůř.

Asi jste neunikli zprávě o naprosto šíleném amatérismu ze strany některých našich politiků a úředníků, kteří se rozhodli, že napumpují dvě miliardy do propagace domácího turismu skrze média.

Amatérismus to nebyl ani tak v tom, že chtěl někdo vyhodit dvě miliardy (což je mimochodem v jednotkové soustavě TV 7410 fabií), ale spíš to, že se mu (nebo jí) nepodařilo tuto šílenost dostatečně ututlat. Nicméně kupovat teď mediální kampaň za takovou částku na podporu domácího turismu? To není nošení dříví do lesa, to je jak přisolovat slánkou oceán. Je to k ničemu.

Kampaň na podporu domácího turismu už tu dávno je a média ji zaplatila a dokonce i vytvořila sama. Snad každá televize, každý web a každé noviny na nás každý den z redakcí chrlí tipy na výlet po Česku. Krásné hrady, zámky, výlety…

To, že Karlův most byl chvíli prázdný a pivo na Staromáku stojí půlku, si tady byly natočit i štáby švédské a německé televize. Fakturu na Ministerstvo pro místní rozvoj za to ale myslím neposílaly.

Dvě minuty

Pravidelné autorské glosy osobností Seznam Zpráv.

Názory, postřehy, komentáře. Ve dvou minutách, v textu a zvuku, každý všední den.

Archiv všech glos najdete tady, podcasty a další audio Seznam Zpráv tady.

Do této kampaně zdarma se zapojila nejen média, ale i další subjekty.

České dráhy teď vyšly s kampaní hezky rýmovanou: „Místo Bora Bora, zlákala mě Kutná Hora.“ Nebo: „Místo Špicberků, objevím krásy Šumperku!“

Nechte se okouzlit Maloskalskem, láká v kampani Birell. Vyražte objevit Česko po magentové láká náš růžový operátor.

A žluté vlaky v kampani hlásají u fotky Brna: „Vyjeďte s námi na venkov.“

Raiffeisenbank mi právě poslala e-mail, ať cestuji po jižní Moravě. Zapojil se i cestovatel Láďa Zibura, který vytvořil na svém Facebooku mapu oblíbených míst za pomoci tipů od svých čtenářů. Během pár dnů má mapa 100 tisíc zhlédnutí!

Takže kampaň už tu dávno je. A mimochodem – turisté také. No jo, ale co teď budeme dělat s těmi dvěma miliardami, když nám tu kampaň média, občané a soukromé firmy udělali sami?

Ať si je stát schová. Ono ještě bude hůř.

Související témata:

Doporučované