Článek
„Lidí, kteří u nás řeknou: ‚Miluju svoji práci’, není zase tolik, i když, když se na ně díváte, tak to je určitě pravda, ale lidé se někdy zdráhají použít příliš silná slova.” Tuzemští šéfové tak lidi musí spíš přesvědčit o tom, že změny mají smysl. „Psát hodnoty na stěny a že se změní kultura, to tady příliš nefunguje, ti lidé musí být přesvědčeni tím, že to opravdu někdo takhle sám dodržuje.”
Nejčastěji koučuje vysoce postavené manažery a lidi z vedení velkých firem. Věnuje se ale také psychoterapii.
„Dneska mám pocit, že je to spíš o tom hledání nějaké rovnováhy v životě, ale může to být i tím, že mám už jinou skupinu, že se na mě obracejí lidé, kteří už něco dokázali v tom byznysu a spíš přemýšlejí o tom, jak obohatit svůj život a jak si zachovat zdravý rozum v tom velkém vypětí, které mají.”
Radvan Bahbouh nyní vede Katedru psychologie FF UK. V rámci společnosti QED Group, kterou založil a řídí, se víc než 25 let věnuje sociomapování komunikace a podpoře jednotlivců a týmů psychologickým koučováním. Obor popularizoval knihou Pohádka o ztracené krajině. Nyní mu pro děti vychází kniha O všímavé Ele.
Jak moc byznysmeni potřebují psychologii? A jaké bychom si měli dávat cíle? A proč by Radvan Bahbouh nechtěl letět na Mars, přestože se velmi zajímá o simulace takových letů?
I tyto odpovědi najdete v úvodním videu.