Hlavní obsah

Jací jsou čeští šéfové? Na velké emoce a gesta tu lidé nejsou zvědaví

Rozhovor s Radvanem Bahbouhem o koučích a koučování v byznysu.Video: Seznam Zprávy

Češi v sobě mají poměrně velkou dávku skepticismu. Motivační řečníci, kteří lidem například řeknou, aby vstali, jak je známe z firem v USA nebo Kanadě, ti tu příliš populární nejsou, vysvětluje Radvan Bahbouh v Magazínu Byznys. Byl jedním z těch, který obor koučování mimo sport v Česku zakládal.

Článek

„Lidí, kteří u nás řeknou: ‚Miluju svoji práci’, není zase tolik, i když, když se na ně díváte, tak to je určitě pravda, ale lidé se někdy zdráhají použít příliš silná slova.” Tuzemští šéfové tak lidi musí spíš přesvědčit o tom, že změny mají smysl. „Psát hodnoty na stěny a že se změní kultura, to tady příliš nefunguje, ti lidé musí být přesvědčeni tím, že to opravdu někdo takhle sám dodržuje.”

Nejčastěji koučuje vysoce postavené manažery a lidi z vedení velkých firem. Věnuje se ale také psychoterapii.

„Dneska mám pocit, že je to spíš o tom hledání nějaké rovnováhy v životě, ale může to být i tím, že mám už jinou skupinu, že se na mě obracejí lidé, kteří už něco dokázali v tom byznysu a spíš přemýšlejí o tom, jak obohatit svůj život a jak si zachovat zdravý rozum v tom velkém vypětí, které mají.”

Radvan Bahbouh nyní vede Katedru psychologie FF UK. V rámci společnosti QED Group, kterou založil a řídí, se víc než 25 let věnuje sociomapování komunikace a podpoře jednotlivců a týmů psychologickým koučováním. Obor popularizoval knihou Pohádka o ztracené krajině. Nyní mu pro děti vychází kniha O všímavé Ele.

Jak moc byznysmeni potřebují psychologii? A jaké bychom si měli dávat cíle? A proč by Radvan Bahbouh nechtěl letět na Mars, přestože se velmi zajímá o simulace takových letů?

I tyto odpovědi najdete v úvodním videu.

Doporučované