Hlavní obsah

Internetový obchod prodával minisukně s motivem Osvětimi, po nátlaku je stáhl z prodeje

Internetový obchod prodával minisukně s motivem Osvětimi.Video: Martin Zíta, Seznam Zprávy

Australský internetový obchod RedBubble prodával oblečení a další doplňky s motivy z koncentračního tábora v Osvětimi. V nabídce byly například minisukně nebo povlečení na polštáře. Na prodej předmětů upozornila správa osvětimského památníku. Firma se následně omluvila.

Článek

„Opravdu si myslíte, že je přípustné prodávat předměty s motivem místa, kde zemřelo 1,1 milionu lidí?“ To je mimo jiné v příspěvku osvětimského památníku a muzea na jeho oficiálním twitterovém účtu.

Správci památníku tak reagovali na zjištění, že australský internetový obchod RedBubble na svých stránkách prodává minisukně, povlečení na polštáře nebo plátěné tašky s natištěnými obrázky z koncentračního tábora.

Internetový obchod RedBubble funguje při prodeji předmětů s potiskem prakticky jako prostředník – design může do databáze nahrát a následně prodávat téměř kdokoli. Jednotlivé předměty s potiskem koncentračního tábora pocházely od více než jednoho prodejce.

Společnost na kritiku ze strany správců muzea a památníku obratem reagovala. Nejprve na svém twitterovém účtu uvedla, že jde o neakceptovatelnou skutečnost a okamžitě zahájí odstraňování zmíněných produktů a dalších jim podobným.

Později pak společnost vydala oficiální prohlášení, v němž se za nabízení produktů s osvětimskými fotografiemi omluvila a vymezila se vůči zlehčování holokaustu.

„Společnost naštěstí zareagovala správně a viděli jsme, že předměty stáhla z nabídky,“ řekl agentuře AP mluvčí památníku Bartosz Bartyzel.

Správci osvětimského památníku na sociálních sítích kritizovali veřejnost a její vztah ke koncentračnímu táboru už v minulosti. Týkalo se to například návštěvníků, kteří se fotili, jak balancují na tamních vlakových kolejích.

Související témata:

Doporučované