Hlavní obsah

Instagram jako pracovní nástroj? Influenceři prozradili, jak se jím dá vydělávat

Instagram může být i pracovním nástrojem.Video: Seznam Zprávy

Instagram. Fenomén, který už dávno není jen zábavou teenagerů. Používají ho firmy, lidé všech generací, známí i neznámí, rodiče je zakládají svým malým dětem a výjimkou už nejsou ani profily zvířat.

Článek

Pokud chcete pomocí Instagramu vydělávat peníze, úspěch je snadno měřitelný. Rozhodují čísla. Stát se však úspěšným influencerem, to už dnes není žádná legrace. „Té konkurence je tam spousta. Když založíte Instagram jako nováček, ať už je vám, kolik chce let, tak se vylekáte, protože je tam spousta profesionálního obsahu, od lidí, kteří na to mají techniku, opravdu celé týmy lidí kolem sebe – a možná vás to může odradit,“ vysvětlila expertka na sociální sítě Eliška Vyhnánková.

Pokud je ale influencerství vaším snem, je to podle ní stále možné. Jen je třeba dodržovat dvě základní věci. „Já to vezmu trošku marketingově, ale ono to platí i pro toho instagramera jako takového. První věc je znát svoji cílovku, tzn. komu chci co říct. Druhá věc je najít si to téma a dát tomu nějakou koncepci,“ poradila. Zkrátka být originální, ale držet se jednoho tématu. Ať už vás baví cestování, lifestyle, jídlo nebo malujete obrazy. Ve stories pak můžete ukazovat vše ostatní.

„Když k vám přijde někdo na profil, tak vidí ty základní fotky a měl by na první dobrou poznat, co ho čeká dál, to znamená měla být tam být ta jednotnost,“ doplnila expertka na závěr. A jednotnost se netýká jen obsahu, ale i formy. Oku vždycky víc lahodí profily, které působí upraveným dojmem. To znamená: používat stejný typ písma do fotek, stejné rozměry fotek nebo třeba stejný filtr. Důležité jsou ale i hashtagy, které používáte a časy, kdy fotografie vkládáte. A můžete si být jistí, že pokud chcete mít vysoká čísla a Instagramem se živit, je to skutečná práce. Nesmí vám chybět smysl pro detail, originalita, minimálně základy focení a marketingu. A nesmí vám vadit určitá ztráta soukromí.

Jak se na Instagramu navazují placené spolupráce a kolik se jím dá vydělávat? To zjistíte v úvodní reportáži, která je součástí magazínu Slavní. V premiéře jej můžete sledovat každou neděli na celoplošné Televizi Seznam.

Jak naladit Televizi Seznam u vás doma? Praktický návod ZDE.

A sledujte nás také na Facebooku.

Související témata:

Doporučované