Hlavní obsah

IKEA začíná v Česku s výdejními boxy. Vejde se do nich i pohovka či matrace

Foto: Ikea

Výdejní boxy v obchodním domě IKEA na Zličíně.

IKEA spouští systém výdejních boxů. Od pondělí budou fungovat v Praze na Zličíně, v budoucnu jich přibyde dalších 66. Existují v několika velikostech, takže se do nich vejde i objemný nábytek.

Článek

Zákazníci švédského nábytkového domu IKEA si budou moci vyzvednout nákup v samoobslužných výdejních boxech, podobně jako u řady e-shopů jiného sortimentu. IKEA je prvním obchodem s nábytkem v Česku, který tuto možnost nabízí i pro větší nábytek.

Jak uvádí tisková zpráva, výdejní boxy budou přístupné 24 hodin denně sedm dní v týdnu. Od 28. června bude fungovat celkem 44 boxů v Praze na Zličíně, které se nacházejí vlevo od východu z obchodního domu IKEA. Později bude k dispozici i 21 boxů v Praze na Černém Mostě a 45 kusů v Brně.

Pokud si zákazník objedná zboží online a využije službu Klikni a vyzvedni, dostane na výběr také možnost vyzvednutí ve výdejních boxech. Cena za jejich použití je přitom stejná jako za službu Klikni a vyzvedni. Začíná na 49 Kč u objednávek do 15 kg a maximálně pak zákazníci zaplatí 499 Kč v případě objednávek, jejichž hmotnost přesahuje 200 kg.

„Až bude vaše objednávka připravena k vyzvednutí, obdržíte SMS s kódem, který zadáte na obrazovce umístěné na výdejních boxech IKEA. Po zadání kódu se automaticky otevřou dvířka boxu, ve kterém se nachází vaše objednávka,“ vysvětluje Jana Jakubcová, manažerka projektu z oddělení logistiky IKEA Česká republika.

Výdejní boxy jsou v šesti různých velikostech, aby do nich bylo možné uložit i objemnější nábytek. Vejdou se tam například i pohovky a matrace. Zákazníci si z nich mohou vyzvednut všechny výrobky, které lze v IKEA koupit online.

„Pokud se nevejdou do jedné skříňky, rozdělíme je a umístíme do několika boxů. V takovém případě obdržíte dva kódy, abyste si mohli vyzvednout kompletní objednávku,“ popisuje Jakubcová.

Na vyzvednutí zboží pak zákazníci mají tři dny od zvoleného data. Nemusí se tak časově vázat na otevírací dobu na pobočkách, ani na čas doručení domů. „Hlavní výhodou výdejních boxů IKEA je možnost vyzvednout si zboží pohodlně bez ohledu na denní či noční dobu a s tím spojená úspora času,“ uvedla Jakubcová.

Výdejní boxy jsou také reakcí na nárůst online objednávek, který nábytkářská firma v době pandemie zažívá.

„Jde navíc i o bezpečné bezkontaktní řešení, protože odpadá nutnost osobního předání. Věříme, že si výdejní boxy naši zákazníci oblíbí stejně jako například v Maďarsku, kde na jedno stanoviště připadá denně v průměru 15 vyzvednutých objednávek,“ dodává Jakubcová.

Ikea však není jediným obchodem s nábytkem, jenž výdejní boxy v tuzemsku využívá. Na podobném principu už funguje systém internetové prodejny Bonami.

„Výdejní boxy využíváme především na home decor kategorie a drobný nábytek pomocí našich přepravních partnerů na tuzemském i zahraničním trhu Maďarska, Polska a dalších. Na doručení objednávky stačí ze stovek boxů na mapě vybrat nejbližší místo,“ uvedl Jan Klička, ředitel logistiky a obchodů Bonami.

Někteří prodejci nábytku podobný způsob vyzvedávání nákupu zatím nezvažují. „Asko nábytek v současnosti neplánuje výdejní boxy. Naše prodejny jsou po celé republice a nabízíme rychlý dovoz až domů do jakéhokoli koutu v Česku,“ říká Andrea Štěpánová, marketingová ředitelka Asko nábytek a dodává, že si zákazníci mohou vyzvednout zboží i na pobočkách.

Výdejní boxy zažívají v poslední době boom, především kvůli nárůstu objednávek v e-shopech během pandemie. V Česku jich je přes tisíc a společnosti chtějí jejich síť ještě rozšiřovat. Provozují je například e-shopy Alza.cz a Mall.cz, přepravní společnost WeDo, internetová lékárna Pilulka, společnosti Rohlík.cz nebo Coop.

Související témata:

Doporučované