Článek
IKEA mění strategii prodávání nábytku: chce „zmenšit“ své prodejny a větší důraz dávat na internet.
Nábytkářská firmy oznámila, že propustí až 7 500 zaměstnanců, převážně v centrální administrativě. Dalších 11 500 tisíc pracovních míst ale společnost vytvoří, a to kvůli otevření 30 poboček menšího obchodního formátu.
„Maloobchod se mění v rozsahu a tempem, které jsme dosud nezaznamenali,” uvedl generální ředitel Ingka Group Jesper Brodin.
IKEA Group provozuje 367 nábytkářských prodejen a je největším franšízantem mateřské skupiny IKEA. Firma také uvedla, že chce rozšířit nové inovativní formy prodeje a chystá investice do služeb a digitalizace.
Internetovému prodeji se více daří
Maloobchodní a výrobní firma nyní prochází obdobím transformace. Již několik let se jejímu internetovému prodeji daří lépe než kamenným pobočkám. Zákazníky se tedy snaží přilákat i jinými cestami, například prostřednictvím malých objednávkových a servisních center nebo otevíráním malých obchodů, takzvaných pop-up studií, v centrech měst.
Jedno z nich vzniklo v září i v Praze na Václavském náměstí.
Firma je největším maloobchodním prodejcem nábytku na světě. V uplynulém fiskálním roce, který skončil v srpnu, zvýšila tržby o 4,5 procenta na 38,8 miliardy eur (zhruba bilion korun).
V Česku očekává švédský nábytkářský řetězec ve finančním roce 2017/2018 nárůst tržeb o tři procenta na téměř deset miliard korun. Konečné hospodářské výsledky zveřejní na začátku příštího roku.