Článek
„Máme jeden z historických roků. Obměňujeme prakticky všechny modely, které vyrábíme,“ potvrdil v rozhovoru pro Seznam Zprávy generální ředitel Hyundai ČR Martin Saitz. I proto chce firma už v druhé polovině roku vrátit třetí výrobní směnu.
„Počítáme s tím, že obměna vozového parku našich modelů přinese velkou příležitost vyrábět co nejvíc. Už v březnu jsme začali s Konou, od června máme výrobu i30 a na podzim připravujeme úplně nové SUV – stěžejní model pro nošovickou továrnu,“ říká Saitz s tím, že na trh se nový model dostane koncem roku.
Klíčový model automobilky
Pro firmu znamenají změny a výroba nástupce modelu Tucson velké investice. „Dochází ke kompletní obměně výrobních linek, je to zcela nový model, a tedy spousta změn,“ potvrzuje Saitz, přesnou výši investic ale firma sdělit nechce.
Půjde ale o stovky milionů až miliardy korun. Jen pro srovnání – zavedení výroby elektromobilu Kona vyšlo nošovický závod na 1,8 miliardy korun a tento model je výrobně i technicky ještě náročnější. Investice tedy budou podle odborníků na automobilový průmysl ještě vyšší.
Současný model Hyundai Tucson se na produkci závodu dnes podílí zhruba 70 procenty. U nového modelu by měl poměr zůstat zachován.
750 Korejců do Nošovic
Kvůli novému provozu si automobilka musela nechat vládou schválit příjezd 750 korejských inženýrů. „Za to patří vládě velký dík. I přesto, že byla koronavirová krize, daří se nám držet harmonogram a nedochází k žádnému zpoždění,“ dodává Saitz. Korejci teď připravují a nastavují nové výrobní linky. Využívají k tomu čas, který byl původně vyhrazen pro třetí směnu a víkendy. Automobilka zaměstnává 3 300 zaměstnanců a tento počet chce udržet i v budoucnu.
Velké plány a nový model chystá také konkurenční kolínská automobilka TPCA. Ještě před vypuknutím pandemie ředitel závodu Robert Kiml v rozhovoru pro Seznam Zprávy prozradil, že výše investice bude 180 milionů eur a počítá se s výstavbou tří nových hal.