Hlavní obsah

Hygienici ve Zlínském kraji zavřeli v tomto školním roce 121 škol

Foto: Getty Images

Ilustrační snímek.

Řada škol ve Zlínském kraji se již potýkala s nákazou koronavirem. Z rozhodnutí hygieniků bylo v kraji v tomto školním roce uzavřeno 121 škol nebo školských zařízení.

Článek

Aktuálně je ve Zlínském kraji uzavřeno deset škol, další školy zavřel jejich zřizovatel. V kraji je přitom více než 600 školských zařízení, z toho je asi 260 základních škol a sedm desítek středních škol. Kvůli epidemii covidu se omezovala prezenční výuka ve školách. Většina žáků a studentů má nyní již řadu týdnů povinnou výuku na dálku, otevřené jsou jen mateřské a speciální školy a první a druhé třídy škol základních. Žáci by se do škol mohli postupně vracet od 1. března.

„Pro srovnání jsme řešili během jednoho týdne v plně otevřeném rozsahu průměrně 150 škol, nyní řešíme 100 škol. Je to dáno přirozeným sociálním chováním dětí ve věkové kategorii otevřených škol, kdy je typická interpersonální či skupinová interakce,“ uvedla ředitelka odboru hygieny dětí a mladistvých Krajské hygienické stanice Zlínského kraje Ivana Lukašíková.

Situace se však v čase velmi mění. „Vyšší počet onemocnění covid-19 u osob ze školských kolektivů pozorujeme v zařízeních u britské varianty napříč celým krajem. Jedná se o poslední týdny,“ uvedla ředitelka.

Za poslední týden se nákaza vyskytla u 56 pedagogů, v předchozím týdnu šlo o 102 případů, u dětí se objevila nákaza ve 103 případech, o týden dříve jich bylo 159. Mezi nepedagogickými pracovníky bylo 25 nakažených, o týden dříve 42. Školy měly problémy s nakaženými například také v září, několik jich proto odsunulo termín zahájení školního roku.

„Nejtěžší je situace v nepřetržitých provozech typu dětské domovy, výchovné ústavy, týdenní stacionáře, zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc. Zde je problematické udržet chod zařízení. Procento nemocných z celkového počtu dětí je vysoké. Onemocnění se nevyhýbá ani personálu,“ uvedla Lukašíková.

Žáci a studenti se v tomto školním roce museli z převážné části spolehnout na výuku na dálku. Například město Zlín zjišťovalo spokojenost rodičů s distanční výukou na tamních školách, výsledky zveřejnilo na konci loňského roku. Většina rodičů byla s výukou na dálku spokojená, lépe než na jaře posoudilo podzimní distanční výuku 65 procent respondentů. Technické problémy měly spíše početnější rodiny, ve kterých někdy nemá každé dítě k dispozici vlastní počítač či jiné zařízení pro vzdálenou výuku.

Doporučované