Hlavní obsah

Husa na provázku v nové sezoně reaguje na koronavirovou krizi

Foto: Seznam Zprávy

Ilustrační snímek.

Divadlo Husa na provázku v dramaturgii nové sezony reaguje na zkušenosti z pandemie. Podle divadelníků ukázala, jak křehký je současný svět, otevřela prostor pro transformaci společnosti a změnu pohledu na technologie i přírodu.

Článek

„To, co jsme prožili a prožíváme, by nás mohlo vést k hlubšímu zamyšlení nad stavem civilizace,“ řekla dramaturgyně Kateřina Menclerová.

„Provázek“ podle umělecké šéfky Anny Davidové vždy chtěl reagovat na aktuální společenské dění, i proto se otevřel také impulzům koronavirové pandemie a nouzového stavu. „Od základů jsme v řadě dlouhých skypových rozhovorů přetvořili již připravený dramaturgický plán nové sezony,“ uvedla Davidová.

Dobrovolný odchod z civilizace je tématem inscenace nazvané Raději zešílet v divočině, která bude mít premiéru v listopadu. Vyjde jednak z díla amerického filozofa přírody Henryho Davida Thoreaua, jednak z úspěšných knižních rozhovorů, které vedl novinář Aleš Palán s dobrovolnými samotáři.

Na únor divadelníci chystají inscenaci Čerwuiš - dva světy jedné země, inspirovanou osudy indiána, jehož přivezl do Prahy cestovatel Alberto Vojtěch Frič. Autorem a režisérem bude David Jařab.

Třetí plánovanou novinkou je autorská inscenace Ples degustačního klubu v režii Petra Erbese a Borise Jedináka. Jejím tématem bude fenomén konspiračních teorií, sílící právě v čase koronavirové pandemie.

Poslední novinkou bude inscenace Pammrová/Březina, připravovaná pro sklepní scénu. Vychází z korespondence básníka Otokara Březiny a filozofky Anny Pammrové, která žila na samotě u Tišnova a na sklonku 19. století se věnovala otázkám ženské emancipace a vztahu moderní civilizace a přírody.

Do souboru Husy na provázku se z pražského angažmá vrací herečka a hudebnice Tereza Marečková. „Během svého zdejšího působení získala nejen srdce brněnských diváků, ale obdržela také dvě Ceny Divadelních novin,“ uvedla Davidová.

Doporučované