Článek
Pokud by totiž nyní došlo v souvislosti s nadjezdem k nějakým škodám, bylo by dost těžké označit viníka. Vzhledem k tomu, co se koncem loňského roku stalo v Praze, se v Hradci Králové rozhodli jednat, byť nadjezd není v tak katastrofickém stavu, jako byla lávka v Troji.
Podle katastru patří jeho boční části městu Hradci Králové, prostředek je pak krajský a jedna malá část u paty nadjezdu je zapsaná jako majetek Úřadu pro zastupování státu ve věcech majetkových.
Město s krajem, kteří jsou hlavními vlastníky, už proto od loňského roku jednají o tom, kdo si nadjezd vezme na starost. Nyní to začíná vypadat, že se k odpovědnosti přihlásí Královéhradecký kraj. „Velmi pravděpodobně ten nadjezd bude potřebovat velkou rekonstrukci. V tuto chvíli se bavíme, v jakém stavu je a za jakých podmínek ho kraj převezme,” říká náměstek hejtmana Martin Červíček (ODS), který má na starost krajskou dopravu. Město i kraj tak ještě čeká řada jednání o převodu stavby do vlastnictví kraje.
Nadjezd na konci Úprkovy ulice není žádný bezvýznamný mostek. Spojuje hojně obydlenou městskou část Malšovice s centrem a podle sčítání dopravy z roku 2016 po něm denně projede téměř šest tisíc aut. Po části městského okruhu, který překlenuje, pak denně projede kolem 33 tisíc automobilů.