Článek
Když se v srpnu 2017 otevíral nový úsek dálnice D11 přímo u Hradce Králové, byla to velká sláva. Především vedení města si od nové dálnice, která vede až k městské části Kukleny, slibovalo, že stáhne část dopravy, která doposud přes město projížděla od Jičína, Trutnova či Náchoda a směřovala dál na Pardubice a na Moravu. To se však nestalo, řada řidičů si kvůli krátkému úseku nechce kupovat dálniční známku a dál raději projíždí skrz Hradec Králové po jeho městském okruhu.
Tomu by právě mělo odlehčit zrušení poplatku na zmiňovaném úseku, po němž se řidiči rychle a pohodlně dostanou až na kruhový objezd do Opatovic nad Labem a pak dál na Pardubice. „Dopravě ve městě by tento krok ulehčil, protože přes město nám jezdí hodně aut, která by vůbec nemusela. Proto tuto aktivitu vítám,” říká hradecký primátor Zdeněk Fink (HDK). Ten spolu s náměstkem hejtmana Martinem Červíčkem (ODS) a hejtmanem Jiřím Štěpánem (ČSSD) napsal společné prohlášení, které odeslal na Ministerstvo dopravy. To však návrh už několikrát zamítlo.
„Předešlá zrušení zpoplatnění se hlasovala v celých balících úseků. Ty však vždy musely splňovat nějaké podmínky, jako například obchvaty měst, nedokončené dálnice a podobně. Tento úsek tyto podmínky nesplňoval,” vysvětluje Tomáš Lukašík z tiskového oddělení Ministerstva dopravy.
Náměstek hradeckého hejtmana Červíček však věří, že tento týden, kdy má schůzku s ministrem dopravy Danem Ťokem (ANO), se zadaří. „Věřím, že ministr naše argumenty přijme, doposud jsme pouze seděli nad mapou, z níž tento případ může vypadat banálně,” vysvětlil Červíček.
Po celé republice je od poplatků zproštěno zhruba 150 kilometrů dálnic, například D35 na obchvatu Olomouce, D55 u Otrokovic a další.