Článek
Jak nevyzpytatelné může být prostředí sociálních sítí, právě zažívá firma na pánskou ochranu Primeros Condom, která svým statusem o Janu Palachovi na Facebooku pohoršila tisíce lidí. „Honza byl cool kid, veselej kluk a rváč. Shořel i za Tebe a Tvoje free statusy na fejsíčku? Zvedni zadek a pojď do kina,“ zní ve sdělení, které se objevilo na jejím facebookovém profilu ve středu 16. ledna, tedy v den, kdy se Jan Palach zapálil na Václavském náměstí.
Že firma přestřelila, bylo jasné během pár vteřin. „Jste odporní... Tohle mohl napsat jen někdo, kdo to nemá v hlavě v pořádku... Mám ráda tuto značku, ale sakra si přečtěte někdy, co píšete. Tohle byl přešlap.“ To je jen krátký výpis pohoršených reakcí, které se pod statusem objevily.
Firma Primeros se ale hájí, že neměla špatný úmysl, naopak se snažila uctít památku Jana Palacha domluvením kulturní akce. „V úterý jsem byli v našem oblíbeném kině a zjistili, že na výročí úmrtí Jana Palacha se tam nic neděje. Upozornili jsme majitele, jestli s tím chce něco udělat, a domluvili sobotní projekci filmu Roberta Sedláčka a slíbili, že zprávu o projekci pošleme mezi naše fans,“ stojí v prohlášení, které následovalo na Facebooku.
Česko si připomíná padesát let od upálení Jana Palacha. Během Palachova týdne se po celé zemi pořádá řada pietních i kulturních akcí. Největší pozornost byla upřena na středu, tedy den, kdy se Jan Palach na Václavském náměstí zapálil.
Jeho tragický čin, kterým chtěl dvacetiletý student Filozofické fakulty Univerzity Karlovy vyburcovat spoluobčany z letargie po srpnové okupaci, nebyl zbytečný, nesmí být zapomenut a je aktuální i po 50 letech, shodli se účastníci mnoha vzpomínkových akcí. Ty včera večer v Praze završil pietní pochod centrem města.