Článek
Hashtag slaví 10 let coby označení pro klíčová slova. Než jej proslavil Twitter, znali ho pravděpodobně jen programátoři. Dnes je denně hashtag použit na Twitteru asi 125milionkrát. Z Twitteru se jeho používání rozšířilo i na další sociální sítě, jako je Facebook nebo Instagram.
Českým internetem se nedávno šířil hashtag #sorryjako, který odkazoval k dnes už legendárnímu výroku Andreje Babiše. Hashtagy už také pronikly do politické komunikace. Poprvé jej ke své propagaci použila ODS v roce 2013 v rámci kampaně #volím_pravici.
Celosvětově patří mezi nejvýznamnější hashtagy například #blacklivesmatter, což je označení pro hnutí bojující za férovější podmínky ve společnosti pro černochy. Také #heforshe bojuje za větší rovnost, a to mezi pohlavími. Tváří kampaně je herečka Emma Watson. Videa zachycující lidi, kteří se polévají ledovou vodou, nesla označení #icebucketchallenge. Virální kampaň měla za cíl získat peníze na výzkum amyotrofické laterální sklerózy.
Hojné je také používání hashtagů k vyjádření soustrasti nad teroristickými útoky. Mezi takové patří například #jesuischarlie nebo #prayforparis.