Článek
Světoznámá módní značka Gucci stáhla z prodeje jeden ze svých svetrů z jarní kolekce. Podle některých černý vlněný svetr s rolákem, který měl v oblasti úst červeně orámovaný otvor, připomínal rasistický blackface, což je malování obličeje načerno a je považován za symbol rasistického útlaku z dob otrokářství, píše server BBC.
Značka se omluvila na sociálních sítích a slíbila, že se ze svých chyb, které se nebudou znovu opakovat, poučí.
Gucci ale není jedinou značkou, která v poslední době udělala více než módní přešlap. Prada stahovala z prodeje své výrobky minulý měsíc. Důvodem byla řada klíčenek, které vypadaly jako černá opice s velkými ústy, píše The Guardian.
Of course @gucci made a blackface product, they couldn't have @Prada cornering that market. pic.twitter.com/oBZtgFc50G
— Year of the Goat (@SarcasmTutor) February 7, 2019
Zatím největší následky měla údajně rasistická reklama značky Dolce & Gabbana. V té čínská modelka Cuo Jie jedla pizzu čínskými hůlkami. Reklama pobouřila čínské publikum natolik, že značka musela zrušit módní přehlídku v Šanghaji. I přestože se majitelé značky omluvili na videu, někteří čínští prodejci se rozhodli stáhnout z prodeje všechny jejich výrobky.
Značka D&G vyvolala kontroverzi i svými botami. V roce 2016 pojmenovala pár sandálů jako „otrocké“ boty.