Článek
Hypermarkety Globus spustily v Česku vlastní e-shop. Po řetězci Tesco jsou tak druhým velkým obchodníkem, který nabízí i on-line prodej. Zatím jde o pilotní projekt, zákazníci si mohou objednané zboží vyzvednout v obchodu v pražském Zličíně. Na dotaz ČTK to dnes uvedla společnost.
Internetový obchod tak zatím obsluhuje především lokální zákazníky v Praze na Zličíně. „To z toho důvodu, abychom mohli náš pilotní projekt průběžně vyhodnocovat a potvrdit si, že má pro zákazníky Globusu i pro nás dostatečný prodejní potenciál. Pokud ano, v lednu příštího roku začneme plánovat jeho širší uplatnění v rámci sítě Globus,“ uvedla mluvčí řetězce Rita Gabrielová.
Nyní nabízí e-shop dvě třetiny běžného potravinového sortimentu a základní nepotravinové položky, jako je například drogerie. Rozhodnutí o zavedení rozvozu firmu teprve čeká.
Příprava zboží na hypermarketu na Zličíně je zpoplatněna. „Částku 39 korun zaplatí ti zákazníci, jejichž nákup nepřesáhne 1100 korun. Pro zákazníky s nákupem přesahujícím tuto částku je služba zdarma,“ dodala Gabrielová.
V ČR provozuje e-shop z velkých potravinářských řetězců Tesco, které v září rozšířilo rozvoz do Ostravy. Diskonty Lidl přes internet prodávají jen spotřební zboží. Mezi další velké on-line prodejce potravin patří Rohlík.cz a Košík.cz. Dále na trhu působí Freshbedynky.cz, Coop-box.cz, Plnataska.cz, Potravinydomu.cz a další.
Prodeje potravin on-line jsou v Česku třetí nejvyšší v Evropě po Velké Británii a Francii. Podíl jejich prodejů v internetových obchodech dosáhl loni 2,5 procenta celkového obratu rychloobrátkového zboží, vyplývá z údajů GfK.
Hypermarkety Globus zvýšily ve finančním roce 2017/2018 zisk o sedm procent na 401 milionů korun. Tržby řetězce stouply o procento na 23,1 miliardy korun. Společnost provozuje v Česku 15 hypermarketů, na jaře otevřela první malou prodejnu v Pardubicích.
Německá společnost je na tuzemském trhu od roku 1996 a v ČR nyní provozuje hypermarkety s průměrnou prodejní plochou okolo 11 000 metrů čtverečních. Firma zaměstnává 4900 lidí. Globus patří mezi největší maloobchodní prodejce v ČR spolu se značkami Kaufland, Tesco, Lidl či Penny Market.